27 feb. 2014

Entrevista a Andrés Suárez - Radio Redondela

Aquí podedes escoitar o audio da entrevista realizada a Andrés Suárez, Coordinador de sede de Vigo da ONGD Enxeñería Sen Fronteiras Galicia; emitida no programa "A Estación" de Radio Redondela o 26 de febreiro de 2014.
Durante a conversa, Andrés presenta a Charla / Obradoiro sobre Electrónica Ética que organiza ESF Galicia e que se celebraron o 27 de febreiro de 2014 en Vigo.

26 feb. 2014

Cuando para...

Nuestrxs compas de la Asociación La Cuculmeca de Nicaragua, adaptaron genialmente una poesía de Martín Niemöller que seguro que os suena y que hoy reproducimos aquí para recordar que ¡¡hay que seguir haciendo ruído sin parar en estos tiempos de silencio!!

Cuando para privatizar el agua
arrestaron a las personas que defendían la cuenca,
guardé silencio
dado que yo no era de la cuenca

Cuando para exportar madera
encarcelaron a las personas que protegían el bosque,
no protesté
dado que yo no vivía en el bosque

Cuando para producir biodiesel y algodón transgénico
encerraron a la gente que sembraba semillas criollas
no dije nada
porque soñaba con tener un coche y un empleo

Cuando callaron a la gente que se organizaba y denunciaba estas cosas
no protesté
para no tener problemas

Cuando vinieron por mí,
ya no había nadie que pudiera protestar


24 feb. 2014

Charla de Electrónica Ética

O próximo xoves, 27 de Febreiro, persoas voluntarias da sede de Vigo, con Andrés Suárez, coordinador da sede, como poñente de cabeceira, estarán na Biblioteca de Chapela para impartir unha nova e electrizante actividade: unha charla sobre Electrónica Ética.
Introduciranse aspectos acerca das implicacións medioambientais, sociais e de dereitos humanos que se asocian co ciclo de vida dos dispositivos tecnolóxicos, para pasar a reflexionar sobre a responsabilidade que temos como persoas consumidoras e sobre algunhas alternativas ás que podemos optar.

A charla rematará cun obradoiro no que se porán en común de maneira dinámica os puntos de conflito que fosen xurdindo ao longo da charla.

Para todas aquelas persoas que anden o xoves por Vigo ou comarca (ou para quen queira achegarse a Chapela), a cita é ás 8 e media da tarde no Edificio Multiusos. Esperámosvos!

19 feb. 2014

III Crónicas de Soberanía Alimentaria

Por terceiro ano consecutivo, leváronse a cabo en Lugo as III Xornadas de Soberanía Alimentaria.
Debido ó elevado e ás veces excesivo número de alumnado (aínda que pareza mentira) do ano pasado, nesta edición puidemos contar con un  novo éxito de participación, enchéronse as prazas con nada máis e nada menos que 25 persoas.

O curso realizouse a fin de semana do 15, 16 e 17 de novembro, na residencia universitaria Bal y Gay, como xa é tradición nos cursos da sede.
Este ano planteáronse algunhas modificacións en canto á edición anterior, sobre todo pola aposta de xente ESFeira, como Yolanda coa súa xenial comunicación emocional da súa experiencia PCR, Marcos innovando e deixándonos de novo abraiados co seu relatorio sobre industrias alimentarias e a iniciación como relatora de María Velasco,  (todo un descubrimento!!) plantexándonos se os transxénicos son a solución para a fame no mundo.


Como non podía ser de outra maneira, tamén nos acompañaron un ano máis unhas persoas con moito que contar, como son Lidia Senra e a súa inesgotable experiencia; Paco Raigón, un ESFerio máis que sempre nos apoia e nos ensina tantas cousas; Xosé Ramón, un claro exemplo do compromiso e o traballo feito con ilusión e esforzo, amosándonos o seu incrible proxecto de Vida de aldea e Ringo da Cova da Terra, outro habitual nos nosos cursos, sempre disposto a achegarnos a súa experiencia asociacionista.


Con esa sensación de que tanto relatores e relatoras, alumnado e as persoas que formamos o grupo de Lugo pasamos uns agradables días de reflexión, aprendizaxe e concienciación sobre unha temática tan sensible como é a soberanía alimentaria, despedímonos ata as que esperamos sexan aínda mellores IV xornadas.

Gracias a todos e todas as que participáchedes!!

17 feb. 2014

Iniciativa Cidadá Europea - Chamamento a todos os operadores públicos de auga de Europa a sair da EUREAU

Llamamiento a todos los operadores públicos de agua de Europa a salir de la EUREAU
En respuesta al comunicado de EUREAU sobre la Iniciativa Ciudadana Europea del Agua
Hoy el Parlamento Europeo debatirá la primera Iniciativa Ciudadana Europea: “El Agua es un derecho humano”, que ha recogido 1,8 millones de firmas en 28 estados europeos. Una iniciativa que pide firmemente la garantizar el derecho humano al agua y al saneamiento así como que la gestión de agua no sea liberalizada.
EUREAU (European Federation of National Associations of Water Services), apoyada por AEAS (Asociación Española de Abastecimientos de Agua y Saneamiento) ha escrito una declaración en la que, una vez más, pone de manifiesto la hegemonía que el sector privado tiene sobre ambas instituciones y su interés en erigirse falsamente como los “únicos” representes del sector público y privado.
Básicamente su comunicado pretende defender el sector privado del agua en Europa, que reconocen minoritario, y desmentir que la liberación de los servicios de agua comporte subidas de tarifa, a la vez que aboga por alcanzar un nivel de tarifas adecuado para poder hacer inversiones, es decir, subirlas.
Desde los movimientos sociales le recomendamos a EUREAU que lea el informe “Salida de operadores privados internacionales de agua en América Latina” del Banco Interamericano de Desarrollo, organismo que auspició las privatizaciones del agua en América Latina, que nos cuenta que el fracaso masivo de la privatización del agua en el continente fue provocado principalmente por incumplimiento en las inversiones acordadas por el sector privado y un fuerte rechazo social a unas subidas de tarifas abusivas, citamos textualmente las conclusiones de dicho informe: “Tampoco se puede pasar por alto cierta incompetencia de algunos operadores, que con un manejo político y técnico deficiente, o con comportamientos directamente oportunistas, intentaron obtener rentas mediante el incremento desproporcionado de las tarifas, o promovieron continuas renegociaciones de contrato sin que existiera la base de apoyo político que permitiera sostener el impacto social negativo que ello causó”. Por cierto, sobre las inversiones privadas le recomendamos leer el informe Espejismo en el agua. El fracaso de las inversiones privadas en servicios de agua de países en desarrollo” de la Public Services Internacional Research Unit donde queda demostrado que los operadores privados no son una fuente de inversión nueva sino que acuden a las mismas fuentes de financiación que el sector público (el excedente que produce el suministro de agua, la ayuda del gobierno nacional o de gobiernos extranjeros, préstamos de bancos de desarrollo y préstamos y obligaciones de bancos comerciales).
Este documento también nos brinda un interesante dato complementario: el sector privado sólo había realizado, en los 9 años que se estudian, el 0,3% de las nuevas conexiones necesarias para alcanzar los Objetivos de Desarrollo Milenio.
Si analizamos la situación en Europa no sorprende mucho leer que EUREU defienda que es competencia de los Estados Miembros organizar los servicios de agua de acuerdo a las disposiciones pertinentes del TFEU (Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea) y no denuncia la intromisión de la “Troika”, el Banco Central Europeo (BCE), el Fondo Monetario Internacional (FMI) y la Comisión Europea (CE), en las condicionalidades impuestas en el rescate de Grecia (privatización de la gestión de agua en Atenas y Tesalónica) y Portugal (privatización de Aguas de Portugal). O no denuncie la carta que Mario Draghi i Jean-Claude Trichet mandaron a Monti en agosto 2011 pidiendo que no hiciera efectivo referéndum constitucional promovido y ganado por la sociedad civil en contra la gestión privada del agua unas semanas antes. Catarina De Albuquerque, la Relatora Especial sobre el derecho humano al agua potable y al saneamiento de Naciones Unidas, señalaba en su informe de Julio 2013 que “Las medidas de austeridad vienen acompañadas a menudo de llamamientos para una mayor participación del sector privado, también en los sectores del agua y el saneamiento, como vía para que los gobiernos aumenten sus ingresos. La Relatora Especial ya ha expuesto anteriormente algunos problemas fundamentales de la prestación de servicios de agua y saneamiento por parte del sector privado desde la perspectiva de los derechos humanos (véase A/HRC/15/31)“.
Cabe añadir que el proceso de privatización forzada en Grecia ha conllevado subidas del recibo del agua del 300%, en Portugal un estudio de la Associação de Empresas para o Sector do Ambiente concluye que los ciudadano pagan un 30% más cara el agua bajo el sector privado. En Francia podemos recordar que Paris al remunicipalizar la gestión del agua consiguió bajar un 8% la tarifa y ahorrar 35 M€. También podemos citar el informe de 2006 del Programas de las Naciones Unidas para el Desarrollo – PNUD “Más allá de la escasez: poder, pobreza y crisis mundial del agua” donde nos expone sin tapujos que “A precio por unidad, el agua de un servicio público es con diferencia la opción de menor costo” y nos complementa con la siguiente reflexión: “La preocupación de que el agua se transforme en una mercancía ha sido una poderosa reacción a la privatización y, en sentido más general, a la comercialización de las redes de abastecimiento. A cierta es escala, la preocupación se justifica. Como fuente de vida, el agua no se debería tratar como una mercancía”.
Además si leemos el informe de la Relatora de Julio 2013, podemos ver una clara relación entre las subidas de tarifa y la no inversión: “A menudo, los beneficios generados por operadores privados se distribuyen casi en su totalidad entre los accionistas en lugar de reinvertirse parcialmente en el mantenimiento y la ampliación de los servicios, lo que provoca subidas de precios para los consumidores, la necesidad continua de inversión pública y unos servicios potencialmente insostenibles”. Complementariamente podemos ver en el informe del Food&Water Watch, Enero 2009: “El fracaso de la privatización del agua en los Estados Unidos”, donde encontramos aumento de tarifa, deterioro del servicio, deterioro servicio al Cliente, pérdida de ganancias, corrupción, pérdida de puestos de trabajo y por ejemplo recoge como el financiamiento privado es más costoso que el financiamiento público debido a que el interés es más alto en bonos corporativos que en bonos municipales. Además, los bonos corporativos están sujetos a impuestos.
Pero no solamente los beneficios privados elevan la tarifa innecesariamente, también encontramos los cánones concesionales (importes que pagamos los ciudadanos a la Administración Pública titular del servicio para que un ente privado gestione un servicio público mediante unas infraestructuras públicas, queda claro que poco tiene que ver con brindar un servicio de calidad, más bien tiene que ver con una compra de voluntades políticas o utilizar el agua como un activo financiero). Pues bien, en agosto de 2011 la Relatora nos informaba que ”los recursos recaudados mediante la aplicación de tarifas solamente pueden utilizarse para la explotación, el mantenimiento y la mejora o ampliación de los servicios de distribución de agua y saneamiento y no pueden destinarse a otros fines oficiales”, y en España encontramos ya algunas sentencias judiciales en contra de estos cánones. En este sentido pedimos a EUREAU que hable con sus socios privados y terminen con estas prácticas, por ejemplo los 1.000 M€ que pagamos a la Generalitat de Catalunya por la privatización de Aguas Ter Llobregat a Acciona o 700 M€ del Área Metropolitana de Barcelona a cambio de solucionar concesiones irregulares de Suez en más de 20 municipios.
El comunicado aún es más sorprendente cuando EUREAU afirma a su vez que “reconoce las difíciles circunstancia a las que se enfrentan muchos ciudadanos europeos y apoya las diferentes iniciativas para garantizar que el agua sea asequible a todos los consumidores”. No hace falta que le contemos a su socio español, AEAS, el crecimiento exponencial de los cortes de agua en España y la incapacidad del oligopolio del agua de Aqualia y Suez para garantizar su asequibilidad, sólo en la ciudad de Barcelona se produjeron 30.000 cortes de agua y en la ciudad de Málaga se abrieron casi 41.000 expedientes en 2013.
Por otro lado, echamos en falta que EUREAU no nos recuerde uno de los primeros éxitos que ya ha cosechado esta Iniciativa Ciudadana Europea, como fue la no inclusión del agua en la directiva europea de concesiones, tal y como querían sus socios privados. El propio comisario europeo de Mercado Interior y Servicios, Michel Barnier, admitió que había influido la primera propuesta ciudadana europea, y entendía “que los ciudadanos se enfaden y decepcionen cuando les dicen que sus servicios de agua pueden privatizarse contra su voluntad. Me sentiría igual si existiera este riesgo”. “Es nuestro deber tener en cuenta las preocupaciones expresadas por tantos ciudadanos”, añadió.
Y finalmente nos sorprende enormemente que nos pretendan hacer creer que el sector privado del agua esté de acuerdo con el Derecho humano al agua y al saneamiento. Desde el primero de los Foros Mundiales por el Agua organizados por el Consejo Mundial del Agua (otro espacio cooptado por las grandes corporaciones del agua) ha habido una oposición frontal por parte del sector privado a dicho reconocimiento. Sólo fue mediante las movilizaciones ciudadanas y los Foros alternativos que se consiguió que en Méjico 2006, 4 países (Uruguay, Venezuela, Bolivia y Cuba) firmasen una declaración complementaria donde sí reconocían el derecho humano al agua. En Turquía 2009, la sociedad civil conseguimos que fueran 25 los países que realizaron una declaración propia al respeto, y no fue hasta el Foro Mundial del Agua de Marsella 2012, una vez la Asamblea General de Naciones Unidas ya había aprobado el derecho humano al agua y al saneamiento que por primera vez se recogió en la Declaración ministerial oficial. Por mucho que el sector privado cambie ahora su discurso, pues no les queda otra, nunca serán creíbles, pues llevan décadas trabajando en su contra.
En lo único que estamos de acuerdo es en la necesidad y urgencia de tener un regulador fuerte, organismo que, por cierto, va claramente en contra de los principios de todo sector liberal. Si hablamos, complementariamente de rendición de cuentas y participación, creo que el sector privado tampoco tiene demasiado interés. La propia Relatora lo recogía así en 2013 “la prestación de servicios por operadores privados también puede resultar preocupante en lo que respecta a otros principios y normas importantes de derechos humanos, como los principios de participación y rendición de cuentas”.
Después de todo lo expuesto y de haber leído vuestro comunicado sólo nos queda hacer un llamamiento a todos los operadores públicos que forman parte de EUREAU y AEAS (y sus filiales regionales ASA y ASAC) a salir urgentemente de estos organismos pues difícilmente verán defendido el Interés General, o representadas sus funciones públicas y vocación de servicio, en definitiva sus valores, unos valores que si les acercaran a las persones, a la Iniciativa Ciudadana del Agua.
Entidades y plataformas ciudadanas que firman este comunicado
Asamblea Paz Fama Vistabella de Murcia; Coordinadora para la defensa del agua de Jerez formada por: Federación de Asociaciones de Vecinos, Facua, Ecologistas en Acción, CCOO, UGT, CGT, Ecologistas Tempul, ATTAC, Asociación de Vecinos El Portal, Partido Socialista Obrero Español, Izquierda Unida, Foro Ciudadano, Trabajadores de Ajemsa, Trabajadores de IMESAPI, Trabajadores de la depuradora Guadalete, PDSA, Partido comunista de los pueblos de España, PCE, Asociación de vecinos “Palos Blancos”; Ecologistas en Acción; Federación española de Ingeniería Sin Fronteras; Marea azul del sur; Plataforma Aigua és Vida formada por: Agrupació Aus: Arquitectura i Sostenibilitat, Agrupament Escolta Sant Cugat de Salt, Assemblea 15M de Les Corts, Assemblea 15M de Sant Andreu de Palomar, Assemblea 15M de Sarrià – Sant Gervasi, Assemblea Social Guinardó-Can Baró, Associació de Veïns i Veïnes Sant Genís dels Agudells, Associació Veïnal Vila de Gràcia, Associació Salut i Agroecologia, Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona, Ateneu Rocaus, Ateneu Roig Cambrils, Attac – ACORDEM, Attac Catalunya, Badalona Indignada, Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l’Administració de Catalunya, Casal Independentista l’Ocell Negre, Col·lectiu Agudells, Col·lectiu per a la Defensa del Medi Ambient de Sant Andreu de la Barca, Col·lectiu RETS (Resposta a les Empreses Transnacionals), Comissions Obreres de Catalunya, Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya, Comitè d’empresa d’Aigües Ter – Llobregat, Comitè d’empresa de l’Agència Catalana de l’Aigua, Dempeus per la Salut Pública, Dia de la Terra, Ecologistes en Acció de Catalunya, Enginyeria Sense Frotneres Catalunya, Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona, Gent del Ter, Grup de Defensa del Ter, Intersidindical Alternativa de Catalunya , Institució Altempordanesa per a la Defensa i Estudi de la Natura – Salvem l’Empordà, Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural, Plataforma del Ter, Plataforma d’Oposició als Transvasaments, Plataforma en Defensa de l’Ebre, Plataforma Prousal, TV3 i Catalunya Ràdio són teves, Unió de Consumidors de Catalunya, Unió General de Treballadors de Catalunya, Xarxa de Consum Solidari, Xarxa Nova Cultura de l’Aigua de Catalunya; Plataforma ciudadana APEMSA no se vende formada por: ANDAD, CCOO, Ecologistas en Acción, FLAVE, Foro Social y UGT; Red Agua Pública; y Red de agua Pública de Aragón formada por: CCOO, UGT de Aragón, Fnca, Ecodes, Ecologistas de Aragón, Unión de Consumidores de Aragón,Federación de Barrios, Marea Azul, Coagret y Ansar

Divagación sobre a vertebración

A conto da cea que houbo en Vigo hai unhas semanas da sede coa Xunta Directiva, vou contar as reflexións que tiveron lugar na miña cabeza. Supoñendo, claro, que as relfexións teñan lugar...

Pero bueno, o caso é que a miúdo dicimos que en ESF teñen moita importancia os espazos informais como base para a motivación da participación de ESF, porque neles fráguanse as amizades que despois son o pegamento que mantén unida á base social. Así, ademais dos espazos formais nos que se discuten largamente cuestións complexas, espazos nos que hai que poñer cara seria e ceño fruncido, temos os espazos informais, nos que se bromea se fala de moitas cousas, pero tamén dos intereses comúns.

Os espazos informais dan pegamento á base social, pero tamén supoñen unha carga motivacional; unha carga de pilas, adóitase dicir. Tamén é nestes espazos nos que surxen moitas propostas que logo se levarán adiante. Lorena díxolle a Adri na cea:
-A min interésame o tema da bioconstrucción.
E Adri contestou:
-Proponlo.
-Pero se podería facer algo?
-Proponlo.

Ademais da aplastante retórica de Adri, aquí vemos como surxe unha idea. Quen sabe se se traballará ou non algo de bioconstrucción no futuro! Outro exemplo é que Andrea e máis eu falamos de recibir formación interna e práctica de Software libre. Tomen nota!

Eu diría que a vertebración non só é como unha carga motivacional; eu creo que as afinidades nas que se fundamenta ESF son as que impulsan os traballos e actividades formais. Ou sexa, que eu rompería a dicotomía de actividades formais e informais, porque ao fin e a cabo, o que permite que haxa actividades como cursos, campañas de sensibilización. etc. é unha maneira común que temos de ver as cousas e de entender o mundo, e, acaso non é iso mesmo o que permite que haxa amizades?

Divagacións que surxen como resultado de tardar tanto en facer un post sobre unha xornada de vertebración.

16 feb. 2014

Post- biciobradoiro



Este pasado mércores 12 de febreiro celebrouse no Centro de Interpretación Ambiental de Compostela(CIAC) un obradoiro de bicicleta urbana, proposta que entra dentro da campaña de obradoiros prácticos con tecnoloxías apropiadas cofinanciada pola Cooperación Galega da Xunta.

Gracias á colaboración da SociedadeCívica COMPOSCLETA, as dez persoas asistentes adentrámonos nos conceptos básicos en torno a como potenciar unha mobilidade sostible dentro do entorno urbán.
Resultou moi interesante reflexionar cal é o papel deste medio de transporte en comparación cos tradicionais, cales son as súas vantaxes, normas e consellos para unha un uso racional e responsable.
Ademais, a comparación con outros países europeos evidenciou que parte ou a maioría da nosa sociedade e das nosas cidades non están suficientemente preparadas como en outros lugares onde a bici é o vehículo preferente é a estructura da cidade xira entorno a unha maior facilidade e eficacia na mobilidade dentro dos núcleos urbáns.
Finalmente, fixemos unha mesa redonda onde analizamos e revisamos os modelos e alternativas de mobilidade dentro de Santiago e, en concreto, na Rúa de San Pedro.

Sen dúbida, foi unha reunión moi amena, cercana e con aportacións e opinións moi interesantes por parte dos asistentes.
Deixounos un bo sabor de boca para continuar esta andaina sobre dúas rodas.

A continuación, mostramos unhas fotiños da charla!









13 feb. 2014

Obradoiro novas masculinidades.

En prol da equidade e da xustiza social o próximo 8 de marzo, día das mulleres, ESF organiza un Obradoiro de Novas Masculinidades de oito horas de duración (de10h a 14h e de 16h a 20h).
O obradoiro, que conta coa colaboración de Cooperación Galega da Xunta de Galicia, terá lugar  na Escola de Camiños, Canais e Portos na cidade da Coruña. Está aberto a todas as persoas que desexen participar.
As prazas son limitadas e o prezo da matrícula é de 5 euros que se abonarán o día do obradoiro.

PROGRAMA
1. O SISTEMA SEXO-XÉNERO
Que é o sexo? Que é o xénero?
Cales son os espazos de socialización da desigualdade?
Currículum oculto e explícito.

2. HISTORIA DOS FEMINISMOS
Precursoras, sufraguistas e filósofas.
Feminismo da igualdade. Feminismo da diferenza.
Novas tendencias do feminismo actual: Ecofeminismo, Ciberfeminismo e Feminismo Queer.

3. A IGUALDADE DE XÉNERO DENDE A ÓPTICA DA MASCULINIDADE
Implicacións dos condicionantes de xénero nas condutas dos varóns: prover, procrear e protexer.
A esferas de socialización nos varóns: Produtiva, reprodutiva e comunitaria.
Breve historia dos homes ante as desigualdades patriarcais.

4. QUE É SER HOME NO SECULO XXI ?.
A construir no obradoiro.


Para formalizar a inscrición é preciso cubrir a enquisa desta ligazón.

10 feb. 2014

V Obradoiro: Políticas enerxéticas actuais, solucions enerxéticas racionais




Enxeñería Sen Fronteiras (ESF), en colaboración  con Cooperación Galega da Xunta de Galicia, continúa co ciclo de obradoiros prácticos en tecnoloxías apropiadas en Compostela. O quinto, Políticas enerxéticas actuais, solucions enerxéticas racionais, realizarase o vindeiro mércores 26, as 20:00 horas na Galería Sargadelos de Santiago de Compostela.

Estas actividades abertas a calquera persoa interesada, tanto dentro como fora do ámbito universitario, consistirán, nunha primieira parte máis teórica onde se fará unha breve introducción sobre as enerxías renovabeis e as distintas tipoloxías básicas. Tamén se analizará o marco normativo actual, as actuais controversias e as alternativas de instalación illadas ou illas enerxéticas. A continuación, nunha segunda parte máis práctica, analizaranse facturas que aporten as persoas asistentes, ademais de explicar opcións de reducción de consumos. Xa por ultimo, plantearase unha instalación aillada para unha vivenda vendo a súa viabilidade económica e estimación de aforro enerxético. O relatorio será a cargo de Samuel Prieto, enxeñeiro de Montes e Master en Enerxías Renovables e sostenibilidade enerxéticada da USC.
  
  • Breve introducción sobre as enerxías renovabeis. Tipoloxías básicas.
  • Marco normativo actual das enerxías renovábeis e tendencias. 
  • Que é o Balance neto? Controversias
  • Alternativas de instalación illadas ou illas enerxéticas
  • A factura da luz. Análise e reducción de consumos
  • Plantexamento alternativa dunha instalación aillada para unha vivenda.

O obradoiro é de balde e a entrada é libre pero será necesario realizar a preinscrición no correo electrónico compostela@galicia.isf.es 


Vente e trae a túa factura da luz!!
 



7 feb. 2014

Vuelve la pesadilla de los créditos FAD

La creación del FONPRODE fue un pequeño triunfo en una vieja lucha que se había logrado parcialmente ganar en una época en que España concedía créditos "para el desarrollo" a países muy endeudados, que todavía se endeudaban más (y encima tenían que gastárselos obligatoriamente en infraestructuras/materiales/servicios suministrados por empresas españolas). Se llamaban créditos FAD.

La reforma de estos créditos FAD, como decía, era una demanda mítica desde las ONG de desarrollo en España, y se logró en 2010, con la división de los créditos FAD en dos: FONPRODE y FIEM. Esta reforma no contentó a las ONGD, pero era mejor que lo que había... Los primeros (FONPRODE) debían ser prácticamente no reembolsables, y además no ligados a empresas españolas (para eso estaban los segundos, gestionados incluso por distinto ministerio). Desde Galicia, Enxeñería Sen Fronteiras participó en la campaña de incidencia para este cambio de ley, difundiendo las propuestas del sector ONGD e incluso contactando con algún senador para hacerle llegar dichas propuestas.

Pues bien, el cambio previsto del FONPRODE por el gobierno del PP, resumidamente (gracias Lluis), es:
  • la gestión del FONPRODE la asume una entidad mixta que se llama COFIDES, y que está en un 39% en manos del BBVA, el Santander y el Banc de Sabadell.
  • se trasladan competencias del Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación al de Economía y Competitividad.
  • se aflojan las condiciones para que el FONPRODE dé crédito a los países altamente endeudados.
  • algunos de los informes elaborados en el marco del FONPRODE pueden no ser públicos.
  • se suprime el límite del 5% de la AOD reembolsable sobre el total de la AOD.
  • se elimina la referencia donde se explicitaba que el FONPRODE no podía servir para la internacionalización de la empresa española. 

Ese cambio ha sido incluida en la Disposición Adicional Séptima de la Ley sobre cobertura por cuenta del Estado delos riesgos de la internacionalización de la economía española, que está tramitándose en el Senado.

Parece que gran parte de lo que se había conseguido lo han desmontado de un plumazo, como ha ocurrido con el resto de políticas relacionadas con cooperación internacional (y gran parte de las que tienen que ver con servicios básicos) en España.

5 feb. 2014

Propuestas al plan gallego de inclusión digital

El pasado viernes estuvimos en una reunión para conocer cosillas sobre el Plan de Inclusión Digital de Galicia, que nos explicó una persona de AMTEGA (que llevan también las CDTIC). También participaban otras compas de la Coordinadora Galega de ONGD (a la que pertenecemos). Desde ESF se llevaban como propuestas de líneas trabajo a fortalecer las siguientes:
  • software libre (uso interno en todas las áreas de la Xunta, promoción, uso de formatos abiertos en toda la documentación pública, accesibilidad a páginas web donde todavía quedan algunas que sólo permiten navegación con internet explorer, etc.). Algunas razones para su uso desde un punto de vista de la tecnología para el desarrollo humano las tenemos en este documento que se elaboró para ESF desde GPUL.
  •  acceso gratuito o muy asequible a Internet como parte del aseguramiento del derecho a la información (cerrando la brecha digital existente, también en zonas rurales de Galicia donde todavía el servicio es de baja calidad). Para tener algunas ideas más del tema ver este post con el debate correspondiente generado en los comentarios (donde vienen referencias a documentos interesantes para tener cierta idea) 
  • el tema de compra responsable también a nivel hardware también nos inquieta (es algo que se trabaja en la campaña de electrónica ética, que se preocupa de la cadena de producción de los aparatos, aunque también se podría tener en cuenta el tema de proximidad de producción de los aparatos y sus componentes). 
En el caso del software libre, según ellos tienen ya trabajo hecho y es una línea que parece que es bastante prioritaria (dentro de otras consellerías de la Xunta ya es otro tema, ya que se siguen gastando fondos en licencias Microsoft y no acaba de verse un reciclaje interno del funcionariado al uso de herramientas libres, ni voluntad política para apostar por ellas). Quizás pueda ser un tema de colaboración...
Los otros dos puntos no los tienen en su agenda, ya que dicen que no entran en sus competencias... Desde ESF Galicia se seguirá trabajando en ellos y presionando para lograr avances, ya que se consideran claves si realmente se quiere lograr cerrar la brecha digital (que es uno de los objetivos teóricos en el propio plan).

4 feb. 2014

Resumo blogueiro: xaneiro 2014

CONTIDOS

  • Blogue de Vida Asociativa
  • Blogue Honduras
  • Enlaces de interese
  • Publicacións en físico
  • E no próximo mes ...
  • A ESFrase do mes


BLOGUE DE VIDA ASOCIATIVA

    No blogue comezamos o ano máis que ben recordando o divertida que foi a última Xuntanza ESFeira en Lugo. Unha crónica que transmite todo o "buen rollo" que hai en ESF e que, sen dúbida, se vive en plenitude nestes encontros dúas veces ao ano. E é que se pode ser consciente de que as cousas non van de todo ben neste mundo, pero sen optimismo e bo humor, moito non se pode conseguir! Lede a crónica, paga a pena. Tamén é moi recomendable a reflexión sobre as Tecnoloxías Apropiadas, que son unha ferramenta importante que ESF promove específicamente no seu traballo polo desenvolvemento humano e un mundo xusto e solidario, e outra reflexión sobre como esas tecnoloxías apropiadas deben ser superadas por un enfoque máis integral, que é o de tecnoloxía para o desenvolvemento humano (o sinal de identidade de ESF). Para empezar o ano con filosofía!!!




BLOGUE HONDURAS


    O mes de xaneiro en Honduras continuou a ser de traballo forte para o peche dos dous proxectos en marcha financiados por Cooperación Galega da Xunta de Galicia (de fortalecemento en dereito a auga e saneamento na comunidade de San José Las Conchas-Marcovia e de fortalecemento en soberanía alimentaria na microcunca Quebrada Gallardo-FASE 2), así como con merecidas vacacións das entidades coas que traballamos. O blogue non rexistrou actividade, xa sen os nosos PCR no terreo, pero pronto se retomará. Así, pronto teremos máis crónicas do peche e a avaliación final destes proxectos e do financiado polo Concello de A Coruña.





ENLACES DE INTERESE


Auga


Comunicación para o (como) desenvolvemento


Consumo responsable


Cooperación e ONGD


Educación para o desenvolvemento


Iniciativas



Investigación para o desenvolvemento 



Mundo


Políticas e modelos de desenvolvemento


Sensibilización


Soberanía alimentaria e desenvolvemento rural


Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC)


Tecnoloxía para o desenvolvemento humano



Voluntariado e Persoas




PUBLICACIÓNS EN FÍSICO

(se che interesan, están no local de A Coruña ou fácilmente accesibles, e as persoas da base social de ESF poden solicitalas para préstamo).

Aquí podes ver moitas das publicacións que temos disponibles para préstamo á base social xa catalogadas, e se che interesan estes temas tamén podes consultar o catálogo da biblioteca da Coordinadora Galega de ONGD, con moitos fondos que ceden para préstamo.

Este mes:
  • La doctrina del shock, de Naomi Klein
  • Patas arriba. La escuela del mundo al revés, de Eduardo Galeano


E NO PRÓXIMO MES ...




Para máis info sobre cursos e eventos en Galicia consulta a Axenda Solidaria e as formacións da Coordinadora Galega de ONGD, ou segue as nosas redes sociais FacebookTwitter.




A ESF-RASE DO MES

A tecnoloxía non é algo inevitable, senón algo deseñado, que se pode criticar, cambiar, socavar, transformar e, de vez en cando, ignorar para subvertir as súas tendencias limitadoras e totalitarias, xa estean provocadas polos Estados ou polos mercados.
Geert Lovink

3 feb. 2014

Obradoiro de bici urbana en Compostela

Dentro da campaña de obradoiros prácticos con tecnoloxías apropiadas que cofinancia Cooperación Galega da Xunta, o vindeiro mércores 12 de febreiro, ás 20 h no CIAC en Compostela, organizamos coas compas da Sociedade Cívica Composcleta o titulado OBRADOIRO DE BICI URBANA, outra forma de entender a cidade.
Este é o programa:
  • 20:00 "Mobilidade sostible e bicicleta no entorno urban"
  • 20:15 "Unha revisión do entorno urban. O exemplo da Rúa de S Pedro"
  • 20:40 Mesa redonda: "A revisión dos modelos de mobilidade: propostas e realidades"
  • Se o tempo o permite (tanto o cronolóxico coma o climático) haberá ao final un paseo urbano nocturno, así que se o desexades TRAEDE AS VOSAS BICIS
A asistencia é libre, pero é necesaria preinscripción en compostela@galicia.isf.es

  Grazas a Dani polo cartaz!!!