31 mar. 2011

ESF Ourense no Día Internacional da Muller


Con motivo do Día Internacional da Muller, o pasado 8 de Marzo, organizáronse distintos actos conmemorativos na Casa da Xuventude de Ourense, nos que ESF dende a súa sede en Ourense, participou cunha Xornada sobre xénero e desigualdade social, impartida pola nosa PCR, Laura.

La planificación estratégica continúa en marcha!

La Xuntanza de Enxeñería sen Fronteiras Galicia del pasado fin de semana tuvo como tema central de trabajo debates en torno a la elaboración de la nueva Planificación Estratégica de ESF. Para quien todavía no sepa qué es eso puede informarse aquí: 1, 2, 3.

En breves se publicarán en este mismo blog los resultados de esos interesantes debates. Mientras tanto, aquí tenéis un resumen de lo que se estuvo comentando en las listas de voluntariado en los días previos a la Xuntanza, no por ello menos interesantes.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Participante 1

Neste documento figuran algunhas (inda non temos todas, pero estarán o sábado) das definicións, principios ou valores que se van recoller na nova planificación estratéxica e que pretendemos aprobar este sábado na xuntanza. Pretendemos dar unha última oportunidade para sumar aportacións.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 2

En TpDH yo haría referencia a que no se trata de un fin, sino una herramienta (adjunto un texto que había sobre TpDH con alguna corrección de un colaborador que tiene ESF en santiago, antropólogo y profesor de historia).

Tecnología
apropiada no estoy seguro de que sea necesario incluirlo (es un concepto que lleva muchos años definido, y la TpDH lo supera y está en proceso de definición), aunque si al final se incluye mencionaría algo sobre que debe ser apropiada en sus dos acepciones básicas:

- Acomodada o proporcionada para el fin a que se destina
- Tomada para sí por los usuarios haciéndose dueños de ella

Una diferencia conceptual clave entre tecnologías apropiadas y TpDH es el objetivo de desarrollo humano que tiene la TpDH y que no tiene por qué tener las tecnologías apropiadas (y por eso creo molaría más definir que entendemos por "desarrollo humano" si somos una ONGD).

Igualdade de xénero, que opine más gente, pero no me gusta lo de "igualdade", prefiero busca da "equidade" de xénero ou similar. Ademais resaltaría o aspecto tecnolóxico da inequidade (xa que no uso de tecnoloxías para o desenvolvemento humano ás veces era só para o desenvolvemento humano "masculino").


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 3


Pois eu non estou de todo dacordo con Participante 2... Creo que o feito de que a tecnoloxía sexa apropiada é un requisito máis para que estea enfocada ao desenvolvemento humano.

En canto ao enfoque de xénero, eu non lle daría o matiz tecnolóxico, creo que a equidade ten que ser en todos os ámbitos, e que non deberiamos especializalo tanto...

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 2


Pois segundo a definición que se soe aceptar de tecnoloxía apropiada (sinxela, máis intensa en man de obra, etc.) eu non creo que para chegar a TpDH haxa que pasar sempre por tecnoloxías apropiadas (un exemplo podería ser o software libre). Por iso eu non me pararía tanto a redefinir o que é TA e me centraría máis en TpDH e en que entendemos en ESF por desenvolvemento humano.
E sobre o de xénero, hmm, no que é o enunciado do "valor" pode ser que mole deixalo máis xenérico e non referirse ao nivel tecnolóxico (pero igual pódese incorporar en TpDH algo de xénero para transversalizar).


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 4


Sobre TA me gusta el acercameinto desde el punto de vista: tomada así por los usuarios haciéndose dueños de ella. El resto me parece redundante e incluido en TpDH

Creo que es importante definir dedsarrollo humano. A mi me convence la definición que viene en el diccionario Hegoa (igual es que me sorbieron el seso allí):

"Proceso de ampliación de las opciones y capacidades de las personas, que se concreta en una mejora de la esperanza de vida, la salud, la educación y el acceso a los recursos necesarios para un nivel de vida digno."

En el artículo del diccionario también se habla de que la definición incluye otras esferas, a mi me parece muy interesante incluir el concepto participativo. También se habla de otras como derechos humanos, seguridad y sostenibilidad.

A mi la definición incluyendo participativo como segunda palabra me gusta....Quizá sea una definición muy oficialista (en la línea del PNUD) y debamos podamos/meterle nuestro sello!!

Adjunto link del diccionario: http://www.dicc.hegoa.ehu.es/listar/mostrar/68
Y link de un artículo muy interesante (y muy para frikis del tema) de Koldo Unceta sobre desarrollo.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 2

A mi el concepto de participación y todo lo demás de "ser creativo y productivo y para gozar de respeto por sí mismo, potenciación y una sensación de pertenecer a una comunidad. En definitiva, el desarrollo humano es el desarrollo de la gente, para la gente y por la gente” me parece clave, porque entronca directamente con los valores de la EpD (que es educación para el desarrollo) y de la ciudadanía global y cosmopolita (=sin fronteras). O sea, como somos una ONGD, hacemos proyectos para buscar Desarrollo en los pueblos (para la gente y por la gente, o sea, que la gente sea protagonista), y lo mismo en la sensibilización y educación para el desarrollo (los valores de la ciudadanía global deberían ser los mismos que busquemos con el desarrollo que afirmamos perseguir, así que habrá que enlazarlos, no?). Solo comentar que también sobre este tema molan Nussbaum, Max Neef, Maslow y merece la pena que toda la gente que trabaja por el desarrollo humano lea alguna cousiña de ellos. Aprovecho para mandar esto que viene muy a cuento con lo que estamos haciendo: Análisis Estratégico: La piedra filosofal: ¿Cuales son nuestros valores? Dicho lo cual, y a pesar de que esto sea muy genérico, es importante tenerlo en mente porque es el objetivo finalísimo de ESF, aunque yo soy partidario de buscarlo trabajando en red y manteniendo nuestra cierta especialización en TpDH como aporte diferencial a la "nube de ONGD". --------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 4

Totalmente de acuerdo el análisis del concepto participativo y con el trabajo en red y especialización en TpDH ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 5

Yo voy a estar muy a favor del alejamiento del paradigma de la TpDH como nuestra bandera en el mundo, aviso ;-))

Creo varias cosas:


La TpDH mola, no lo niego, y es algo que tenemos que usar porque parece que la manejamos bien. También la tenemos que enseñar, difundir, y sin duda investigar sobre ella, faltaría más. Pero igual podemos ponerla en el sitio que le corresponde, y se podría plantear rebajarla de rango en nuestra colección de principios. Yo la pondría de última, o la quitaba directamente. ¿Por qué? porque como bien se apunta por ahí es una herramienta que puede servir para cambiar el mundo, o no...


Yo creo que es buen momento para avanzar en nuestra visión y nuestra especialización, abriendo la puerta al debate de ¿qué podríamos hacer para erradicar las injusticias entre los planetas de la tierra, desde nuestra perspectiva mayoritariamente tecnológica? El debate sobre el cumplimiento del Derecho al Agua, o a la Soberanía Alimentaria, o un urbanismo a escala humana, me parece muy interesante. Los conceptos de construir ciudadanía también me parecen muy atractivos. ¿Defensa de los Derechos Humanos podría salir en los principios, no? Es que no sale en ninguna página de nuestra actual planificación...


Este principio que podemos apropiarnos de atacar las causas de las desigualdades, especialmente aquellas en las que "algo sabemos", me gusta y creo que puede desplazar a la limitada pero imprescindible TpDH a otro lugar de nuestro marco estratégico.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

CONTINUARÁ...




Cuando bebas agua...

... recuerda la fuente. Así reza un proverbio chino que encontré por Internet cuando me disponía a escribir esta entrada. Parece ser que los chinos ya eran conscientes de que el agua era de vital importancia y que por ello no se debía olvidar de dónde salía ya que conocer el origen de las cosas es el primer paso para respetarlas y cuidarlas.

Decía Tales de Mileto que el agua es el elemento y principio de las cosas y aunque las razones que daba puede que hagan sonreír a más de uno, lo cierto es que seguramente no se equivocaba. El agua es un recurso imprescindible para todos los seres vivos y en particular para el ser humano por ello que el acceso a ella y a su saneamiento deba ser considerado un derecho humano esencial.

En la práctica el agua no es algo de lo que todas las personas del mundo puedan disponer con total libertad o en las mismas condiciones. Contaminación, privatización, desigual distribución y otras son palabras que por desgracia a tod@s nos vienen a la mente cuando de agua se habla. De ahí que el día Mundial del Agua se siga "celebrando" el 22 de marzo. Si todo fuese bien, no haría falta que ocupase un lugar en el calendario.

Es por todo esto que el reciente borrador de Ley y el Proyecto de Estatuto de Aguas de Galicia no han pasado desapercibidos por las listas del voluntariado de ESF. Es en estos días el debate sobre si estas nuevas propuestas suponen o no una privatización de este recurso en nuestra Comunidad Autónoma un tema candente en la asociación como se puede observar en anteriores entradas. De ahí que, gracias al esfuerzo del voluntariado de la sede de Coruña se haya organizado una interesante Mesa Redonda que dará comienzo en menos de una hora.

Confiamos en poder compartir pronto por aquí los resultados de esta prometedora Mesa Redonda. Mientras tanto, los que no estén allí presentes podéis ir calentando motores con la información que ha estado circulando estos días por las listas y que a continuación recopilo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Participante A:

Neste día da auga, ademais de animarvos a que participedes no debate do blogue sobre a lei de augas de Galicia [...] envíovos un cómic moi interesante de fai varios anos que xa trataba os mesmiños temas de "pagar polo servizo é pagar pola auga?"

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Participante B:

Por certo, a asociación ecoloxista Verdegaia ven de desligarse da Plataforma pola Derogación da Lei de Augas de Galicia: http://www.verdegaia.org/content/view/1242/1/

Por outra banda, a Plataforma maniféstase este domingo 20 de marzo e o Sindicato Labrego Galego ven de recopilar toda a súa información ao respecto (http://www.sindicatolabrego.com/index.php?s=3&i=656).

------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante A:

Para formarse más:

Analizamos a nova lei de augas galega desde a perspectiva do xurista coa axuda da profesora de dereito ambiental na USC, Alba Nogueira.

AUDIO de una experta en leyes de la universidad comenta la ley:
http://www.ivoox.com/lexislacion-ambiental-lei-augas-galicia-audios-mp3_rf_592352_1.html

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante B

Moi interesante a opinión de Alba Nogueira, que dá unha visión optimista da Lei.

Outra noticia que saiu estes días sobre a polémica Lei: O Concello de Teo denuncia publicidade enganosa na publicidade da Lei de Augas da Xunta

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante C

Pues ya que estamos con el tema, os mando parte de un texto del curso de Sobal de ISF Valencia sobre la privatización y el uso del agua.



-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante D (con links añadidos posteriormente)

En Madrid o tema da auga está moi moi latente porque se pretende (xa hai ofertas enriba da mesa) privatizar o canal Isabel II. Dende hai pouquiño formouse unha Plataforma en contra desa posible privatización.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Veremos qué pasa hoy en la Mesa Redonda... Permaneced atent@s!!!

"Lo que embellece al desierto es el pozo que oculta en algún lugar"
Antoine de Saint-Exupéry en El principito



29 mar. 2011

Cambios na Xunta Directiva: Vogalía de Voluntariado


Chelo Revila Nebreda, 1989.
Estudiante de cuarto curso de Enxeñería Química na USC, actualmente de Erasmus en Dresden, Alemaña.
Voluntaria da sede de Compostela dende novembro de 2008 onde ven desenvolvendo diversas actividades de sensibilización, educación para o desenvolvemento e comunicación. Así participou activamente na organización do Proxecto Jaima, stands sobre o Sahara, charlas de diversas presentacións e eventos como a Xuntanza, Feira de ONG's, etc.
Durante o curso 2009-2010 é a responsable de voluntariado de sede en Santiago de Compostela, cargo que abandona debido a súa marcha a Alemaña. Sen embargo, a pesar da distancia segue a colaborar no grupo de Sensibilización e Comunicación, facéndose responsable de varias tarefas como a xustificación de subvencións, elaboración do perfil PCR, dinamizadora dos debates das listas e blogues, etc.
Ademais de vogalía de voluntariado, asumirá a función de enlace entre a Xunta Directiva e a sede de Compostela, xa que é a única representante da sede en dito órgano de goberno de ESF.
Pódese dicir, que se abre unha nova etapa para o grupo de voluntariado en Galicia, que tras 6 meses sen vogal tras a dimisión de Xacobe A. Fernández, debe afrontar un novo reto, ter unha vogal desprazada. Sen dúbida un novo reto pero con confianza plena tanto no grupo como na nova vogal, con capacidade de traballo e compromiso xa suficientemente demostradas.

28 mar. 2011

SensiCom-Compos ataca de novo: stands e lentellas

Boas a todos!

Tras un breve período de ausencia física de actividades (non así de xestión interna, planificación e xustificación) o grupo de SensiCom - Compos volve de novo coas actividades planificadas para este curso.

Como todo bo regreso, e case unha tradicción no grupo, a reunión levouse a cabo durante unha comida, a cal tivo lugar no piso de Helena e Celia. Ó principio íamos comer no local, pero...quen pode resistirse a unhas lentellas caseras??



Logo algo se dixo (a pesar de estar moi ricas as lentellas) de que a sopa lles saía moi ben, ou algo así... Pero sigo, ainda que xa cos pratos cheos, non faltaba lapis e papel para ir tomando diversas notas saídas da nosa mente.



Tra-la comida diriximonos á mesa de reunións/traballo para degustar o postre que Carmiña e María trouxeran, pero xa con todo o material necesario para traballar productivamente.







Iso sí, sempre cun bo café de COMERCIO XUSTO para facer a dixestión, non durmirnos e pensar con claridade! Ademáis como mostra (e tamén como guiño á nosa compi Ali) as seguintes frases:

Si queres mellorar a túa comprensión, bebe café, é a bebida da intelixencia.[Sydney Smith.-escritor inglés]

O café vólvenos máis rigurosos, serios e filosóficos.[Jonathan Swift.-dramaturgo e director de teatro inglés]





Entrando xa en materia, o tema central desta reunión era preparar os STANDS que o grupo está levando a cabo dende hai 2 anos por todo o campus.
Preparamos a lista de material que necesitamos, a loxística, repartimos tarefas e concretamos os días que se levarán a cabo:
XORNALISMO: 7 Abril
HISTORIA: 12 Abril
MATEMÁTICAS: 14 Abril
CONDESA: 27 Abril
ETSE: 25 Abril

Nalgún deles levaranse a cabo charlas, xa iremos comentando a semana que vén cada un deles máis concretamente.

Para rematar, decir que non sei si foi por certo ingrediente de cor branco espolvoreado polas lentellas ou o simple feito de que cando se reunen as "chicas- sensi" sucede algo extraño no universo, pero o ambiente foi moi bo, con moitas risas e ánimo renovado, preparadas para afrontar as actividades e por suposto sen olvidarnos de ningún dos nosos brazos na distancia: Alba, Ali e Chelo (que tamén teñen deberes!)

25 mar. 2011

Mesa Redonda sobre a Lei de Augas de Galicia


Dentro da campaña Mes da Sustentabilidade,  Enxeñería Sen Fronteiras Galicia organiza unha mesa redonda na que se abordarán, entre outras cousas, os puntos controvertidos da nova Lei de Augas de Galicia, vixente dende finais de 2010. O obxectivo é achegar á poboación en xeral e máis concretamente á universitaria o debate que está tendo lugar (tamén no seo da asociación) sobre un tema clave dende o punto de vista social e ambiental como é a xestión da auga.

       Co obxectivo de poñer algo de luz, aportar o maior número de opinións e tocar moitos dos puntos de vista que se están a dar no debate, ESF Galicia conseguiu reunir para este evento a algunhas das persoas máis implicadas nese debate e tamén a algúns expertos e organizacións que poden aportar novas visións:

A cita será o xoves, 31 de marzo de 2011 ás 16:00h no Salón de Actos da Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Camiños, Canais e Portos da Universidade da Coruña (Campus de Elviña, s/n. 15.071 – A Coruña).

21 mar. 2011

Qué imos facer na Xuntanza?

pois vai ser unha Xuntanza moi intensa e estratéxica... pero seguro que moi divertida..

10:00. Benvida e Dinámica de Presentación
11:00. Dinámica "Sistema ESF"
12:00. Presentación de análise histórica de ESF

12:30 Descanso

13:00 Avaliación anterior Planificación Estratéxica
14:00 Dinámica "Choiva de debates"

14:30 Xantar

16:00 Presentación e aprovación de definicións, principios e misión ESF
17:00 FODA estratéxico

18:30 Descanso

19:00 Presentación resultados Enquisa Ambiente ESFero
19:30 Dinámica para Microdebates

Primeiro finde do Curso de TCPDH en Santiago

Pois sí! Para os que aínda non o saibades, os días 11, 12 e 13 de marzo celebrouse en Santiago o primeiro finde do VI Curso de Tecnoloxía e Cooperación para o Desenvolvemento Humano.


Durante eses días tivemos o gusto de escoitar e participar en charlas e dinámicas do máis variado,


de degustar exquisiteces tales como galletas, chocolate ou café de comercio xusto,


e mesmo de "teletransportarnos" ata Centroamérica para vivir unha auténtica experiencia de Acción Participativa!


Por todo o visto e polo que aínda queda por ver e aprender agardámosvos os días 8, 9 e 10 de abril na ETSE de Santiago de Compostela para completar connosco esta gran aventura!


17 mar. 2011

Entrevista a Guillermo Alberto Castro Botello - Radio Voz

Aquí podedes escoitar o audio da entrevista realizada a Guillermo Alberto Castro Botello, Voluntario da ONGD Enxeñería Sen Fronteiras Galicia; emitida no programa "Eco Voz" de Radio Voz o 17 de marzo de 2011.
Durante a conversa, Guillermo presenta a campaña de sensibilización Mes da Sustentabilidade que se desenvolverá na Coruña dende o 21 de marzo e ata o 15 de abril de 2011; organizado por ESF Galicia.

Aplicando a tecnoloxía na Planificación Estratéxica: A teoría dos Sistemas

A diferenza das teorías tradicionais, que viron a organización humana como un sistema pechado, sen ter en conta o ambiente, a teoría dos sistemas, baseáse en que os sistemas vivos, sexan individuos ou organizacións, son analizados como "sistemas abertos"que manteñen un continuo intercambio de materia/enerxía/información co ambiente. O sistema aberto é un conxunto de partes en interacción constituíndo un todo sinérxico, orientado cara a determinados propósitos e en permanente relación de interdependencia co ambiente externo. Esta interactuación constante co ambiente é dual, é dicir, influénciao e é influenciado.

Así un sistema aberto pode medrar, cambiar, adaptarse ao ambiente e ata reproducirse baixo certas condicións ambientais (un exemplo desto último foi a nova sede de Ourense).

Neste constexto, a organización vese como un sistema de toma de decisións, tanto individual como colectivo. Un todo organizado e complexo; un conxunto ou combinación de cousas, partes ou persoas unidas por algunha forma de interacción ou interdependencia.


Se intentamos aterrizar todo o dito ata o de agora sobre o concepto de sistemas con ESF, podemos dicir que ESF é :

- Un conxunto de elementos: conxunto de persoas (voluntarias, socias, contratadas) conxunto de grupos e sedes, conxunto de actividades e proxectos.

- Dinámicamente relacionados, se algo nos distingue é as multiples relacións que temos, entre os propios grupos, uns grupos con outros, con outras sedes. Empregando tanto as reunións presenciais, como outros médios máis alternativos como os blogues, listas de correos, o facebook, o twitter, etc

- Formando unha actividade ou actividades (de sensisibilización, formación, de cooperación internacional)

- Para alcanzar un obxectivo: a nosa misión, construir un mundo solidario e máis xusto a través da tecnoloxía para o desenvolvemento humano

- Operando sobre datos/enerxía/materia: manexamos datos sobre desigualdade, sobre desenvolvemento, sectorial sobre auga, enerxía, desenvolvmento rural, sobre educación, etc Poñemos a nosa enerxía nelo e implicamos a outros axentes na nosa misión (universidade, outras asociacións, etc). Empregamos distintos materiais, tanxibles (exposicións, charlas, etc) como intanxibles, a nosa vontade.

- Para prover información/enerxía/materia: Xeramos contidos, formamos xente, tanto de xeito informal como máis formal, participamos en redes, etc


Quizáis o concepto de sistemas non é unha tecnoloxía en si, pero si podemos considerar que é a resultante dela.


Continuará...

MES DA SUSTENTABILIDADE

Desde o vindeiro 21 de marzo ata o 15 de abril de 2011, Enxeñería Sen Fronteiras levará a cabo en A Coruña unha exposición itinerante no campus de Elviña, oMes da sustentabilidade. Ten como obxectivo informar sobre os residuos xerados polo ser humano, non tanto no proceso de tratamento dos mesmos, senón en canto a acadar unha reducción que permita non malgastar as fontes, recursos e materias primas do planeta. Dito evento conta coa participación e apoio de asociacións como Amigos da Terra, Verdegaia e Adega, e de empresas entre as que se atopan Sogama e Espina y Delfín.

A exposición contará con paneis informativos sobre as
“Tres R” (Reducir, Reutilizar e Reciclar) e cunha exposición cedida por Amigos da Terra sobre residuos.

Por outra banda, e centrándose máis no tema da enxeñería, explícase o funcionamento das
estacións depuradoras de augas residuais (EDAR). ESF pretende dar unha visión diferente sobre o tema da auga, que xa tratou con anterioridade, centrándose máis na importancia da contaminación e recuperación da mesma.

Contarase tamén cunha parte adicada á
enerxía, con información sobre o seu consumo, produción e aforro, cedida por Verdegaia.

Finalmente, os primeiros días de exposición en cada Facultade realizaranse dúas dinámicas co fin de dar a coñecer o axeitado reparto da auga no uso diario e a correcta reciclaxe dos residuos urbanos.

De xeito paralelo, levaranse a cabo as actividades
“Pecha a billa” e “Apaga o candil”, consistentes na pegada de carteis en interruptores e baños para concienciar do gasto e uso que se dá dos mesmos na Escola de Camiños.


As datas de realización do
“Mes da Sustentabilidade” son:


Do 21 ó 25 de marzo na Escola de Camiños.
Do 28 de marzo ó 1 de abril na Facultade de Informática.
Do 4 ó 8 de abril na Facultade de Socioloxía.
Do 11 ó 15 de abril na Facultade de Educación Social.

16 mar. 2011

¡¡Financiación y Autofinanciamiento a debate!!

La siguiente noticia ha llegado no hace mucho a la lista de distribución general del voluntariado de ESF Galicia.

Participante 1 ha dicho al enviarla:

Subraiei en amarelo os párrafos que me resultan máis inquietantes e sobre os que penso que igual habería que impulsar unha reflexión a nivel "sector" (non tanto como asociación individual).

La noticia:

JIMÉNEZ PIDE A LAS ONG QUE SE AUTOFINANCIEN PARA AYUDAR A LOS PAÍSES POBRES

- El PP critica que el Gobierno recorte en salud y educación en estos países mientras financia un estudio sobre dinosaurios

MADRID, 09 (SERVIMEDIA)

La ministra de Asuntos Exteriores y de Cooperación, Trinidad Jiménez, reclamó este miércoles a las ONG de desarrollo que se autofinancien para seguir ayudando a las personas que viven en los países en desarrollo.

Jiménez formuló esta petición en su primera comparecencia ante la Comisión de Cooperación Internacional para el Desarrollo del Congreso, donde explicó las nuevas líneas políticas y de actuación del Gobierno en esta materia.

La titular de Asuntos Exteriores y de Cooperación afirmó que una de las "líneas prioritarias" de su departamento en relación a la cooperación al desarrollo este año será "la colaboración con las ONG".

En este apartado, Jiménez destacó que las ONG españolas trabajan con unas 3.400 entidades en los países en desarrollo y que el Gobierno está "convencido del importantísimo papel" de estas entidades, a las que concede "todo el apoyo".

Sin embargo, aconsejó que las ONG aborden "un proceso de reflexión" para que cuenten con "estructuras organizativas más eficientes, profesionamente gestionadas y que tengan más capacidades de captar recursos propios y de autofinanciarse. Hemos ido fortaleciendo dichas organizaciones y ahora tienen que dar un paso más allá", señaló.

Jiménez lanzó esta petición en un contexto en el que la Administración General del Estado, las comunidades autónomas, los ayuntamientos y las universidades destinarán este año 4.233,71 millones de euros a la cooperación internacional para el desarrollo de los países empobrecidos, lo que supone un descenso del 18,8% respecto a los 5.264,61 millones de 2010.

Además, Jiménez apostó por "impulsar la participación de las empresas" en la cooperación internacional al desarrollo y una "mayor coordinación para reducir costes y asegurar resultados" en el trabajo de las comunidades autónomas y los ayuntamientos para ayudar a los países en desarrollo.

Las otras líneas prioritarias del departamento de Jiménez en relación a la cooperación internacional al desarrollo serán, según afirmó la ministra, la lucha contra el hambre y contra el cambio climático y la búsqueda de otros recursos para combatir la pobreza, como una tasa a las transacciones financieras internacionales.

Por su parte, el portavoz de Cooperación Internacional al Desarrollo del PP, Gonzalo Robles, lamentó que el Gobierno haya sacrificado partidas en salud y educación en países en vías de desarrollo mientras en una resolución publicada recientemente en el Boletín Oficial del Estado sobre subvenciones a ONG se financian talleres, seminarios y festivales de cine.

Robles apuntó que el descenso en partidas relacionados con la salud, la educación o saneamiento de agua para los países pobres ha caído entre 2010 y 2011 más de un 37%, mientras que financia proyectos "interesantes" para la lucha contra el hambre y la pobreza como la excavación y estudio de un dinosaurio rebaquisáurido en el Chocón (Argentina), los Premios Goya o el 38º Festival Internacional de Cine de Huesca, según dijo.

Ante la inquietud de Robles y de los portavoces de ERC-IU-ICV, Nuria Buenaventura, y del PNV, Aitor Esteban, de cómo el Gobierno mantendrá su compromiso de alcanzar el 0,7% del PIB a ayuda oficial al desarrollo, cuando este año en principio será del 0,40%, Jiménez aseguró que su cumpliiento dependerá de la evolución de la crisis económica, pero este objetivo ha sido acordado en el seno de la UE.

(SERVIMEDIA) 09-MAR-11 MGR/gja

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 2

Creo que estos comentarios, nesta liña, xa están chegando dende arriba, a secretaria de Estado de Cooperación, Soraya Rodriguez, no Encontro sobre Cooperación Internacional deste fin de semana, defendía mecanismos innovadores de financiamento ante os recortes. Asique é algo que está aí e que temos que abordar, porque non creo que os recortes rematen este ano e esto pódenos afectar moito, e incluso compremeter a continuidade dos nosos contratadas/os, porque señores e señoras, senon hai pasta, non hai proxectos e senon hai proxectos non hai contratados, así de sinxelo. E aínda que nos apoiamos moito no voluntariado, a labor dos contratados aí está e temos que plantearnos qué pasa se esto se acaba.. e aí enlazo ca planificación estratéxica, por que si, esta é a ferramente que temos que empregar para imaxinarnos todos os escenarios posibles e poder ter marxe de maniobra para cando cheguen os cambios... para eso debe ou debería valer!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 3

Esto estaba claro que ía acontecer e xa hai ONG que están en transformación para poder sobrevivir a estes cambios. Na miña opinión este forte golpe provocará que moitas organizacións, sobre todo as máis pequenas, cheguen a desaparecer.

Esta problemática tan peliaguda vai xerar un debate moi profundo financiación privada si ou non?, de quen?, programa de captación de soci@s? con que estratexias e con que límites?. Creo tamén que o descenso da financiación pública vai ser algo progresivo goberne quen goberne (PP ou PSOE porque outro non vai gañar) e que vai poñer en xaque a moralidade de ONG coma a nosa.

Outra alternativa e presentar proxectos a UE, son bastante máis complexos de formular e existe maior competivilidade pero é unha vía que hai que estudar

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 4

Todo cambio é unha oportunidade. Será cousa nosa aproveitalo ou non. Ademais, o tema da financiación privada é un debate que xa temos machacado en ESF o cal nos da certa ventaxa. Podemos partir dese traballo xa feito. O de presentar proxectos a UE non o vexo. Non creo que teñamos que condicionar as nosas actividades á dispoñibilidade de subvencións, senón adaptalas a presupostos máis baixos. A experiencia destes últimos meses é que moita xente acaba queimada de formular e, o peor de todo, moitos non o ven necesario para as súas actividades. E se isto pasa formulando para Galicia, para Europa nin falemos... Outra cousa é que se propoña un
cambio de modelo baseado en máis contratados, pero co modelo actual non me parece adecuado.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 5

Penso que a financiación via colexios profesionais e via UE poden ser dúas formas de conseguir fondos que podemos retomar/estudiar:

  • Os colexios será cuestión de plantexalo e retomalo por enésima vez con máis ganas...(unha "subcomisión" quizais para isto?)
  • O da UE penso que habería que estudar como son as convocatorias e facer unha análise das nosa aptitude e capacidades, para despois ver como se pode/ría abordar (eu ando btte liado, pero se nalgún momento estou máis liberado poñeríame con algúen máis a miralo...que se anima??)
O que vexo claro e que, como di Participante 2, hai que ter moi en conta os tempos que veñen. polo que eu vexo, menos cartos, máis esxpecialización e máis cooperación directa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 6

Sobre buscar financiación en los colegios profesionales se habló en la Asamblea Federal, para buscar recursos para la federación. Y se comentó que los que antes la apoyaban, han dejado de hacerlo porque su situación actual es mala y hasta casi no tienen dinero para financiarse a sí mismos.

Entonces, está bien buscar distintas financiaciones, pero en este momento lo de los colegios pinta bastante complicado... Lo digo por no crear una subcomisión y trabajar duro cuando es posible que no haya mucha posibilidad de éxito, así que habrá que seguir pensando. ¿Captación de socios?

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 7

Por completar lo que dice Participante 6, en la asamblea federal se habló de crear un grupo que trabaje en la difusión de ESF en el ámbito más profesional (relacionado con la ingeniería). esto incluye colegios pero también otros colectivos y, en general, personas relacionadas con este campo.

Lo que se hará no es estrictamente una campaña de financiación, sino que irá ligada a una estrategia de comunicación para darnos a conocer. Se supone que de ahí deberían salir socios, finaciadores y apoyos en general, que siempre vienen bien. Aún no sé quién será el representante por parte de ESF Galicia (supongo que alguien del GAT) pero quienes estéis intersados escribidme para seguirlo de cerca!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Sigue debatiendo en los comentarios!!!




15 mar. 2011

Memoria de ESF 2009

Pronto estará tamén na web en mellor calidade (tivemos algúns problemas de maquetación e tamaño de archivo, pero aquí a tendes para ir abrindo boca!).

6 mar. 2011

Resumo blogueiro mensual: febreiro 2011

CONTIDOS


* Blogue de Vida Asociativa
* Blogue Nicaragua
* Blogue Honduras
* Blogue materia de cooperación da UDC
* Outros recursos 2.0 de ESF Galicia
* Outros blogues ISFeros
* Outros enlaces de interese
* Novas publicacións en papel
* E no próximo mes ...
* A ESFrase do mes

BLOGUE DE VIDA ASOCIATIVA


En febreiro houbo moita actividade asociativa. Dende interesantes debates (que podedes continuar se queredes, facendo comentarios) sobre se as TIC son "servizo básico", se "todo vale" para a captación de fondos, cal debería ser o papel de ESF na incidencia política en período electoral ou se é bo momento para o cambio de lema de ESF, até o anuncio da celebración do VI Curso de Cooperación e Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano en Santiago e Lugo, algunhas reflexións sobre o proceso de planificación estratéxica no que estamos inmersos (con proposta musical incluida) ou a presenza de ESF no Espazo Solidario en A Coruña un ano máis. 


BLOGUE NICARAGUA

No mes de febreiro no blog de Nicaragua, xa pechando os proxectos neste país, lémbranse as últimas actividades da Fase III nas que chegaron a participar os participantes no Programa de Coñecemento da Realidade 2010 in situ:
- os obradoiros informáticos impartidos na oficina de FIDER en Jinotega, onde tanto ESF como os técnicos de FIDER aprenderon a facer blogues e presentacións tipo Power Point, e tamén nocións do programa de Sistemas de Información Xeográfica “Arc View”.
- o reparto do material para a construcción dos galiñeiros ás 80 familias beneficiarias, o deseño e a execución do galiñeiro piloto, e as capacitacións en cría de aves.


BLOGUE HONDURAS

Tras dous meses de inactividade do blogue, voltamos a informar do traballo de ESF en Honduras.
Foron dous meses de duro traballo, no que destacan as xustificacións de proxectos, a formulación do “Proxecto de abastecemento e saneamento na comunidade de San José de Las Conchas no municipio de Marcovia en Honduras” presentado á Xunta de Galicia, e o seguimento do proxecto subvencionado pola Diputación de Valladolid: "Plan de incidencia sobre o manexo ambiental da auga nas comunidades costeiras do Municipio de Marcovia, Choluteca, Honduras". Poderedes atopar imaxes do proxecto, e tamén un resumo da reunión na que CODDEFFAGOLF, Amigos da Terra e Enxeñería Sen Fronteiras fixeron unha valoración dos avances do mesmo.
Ademáis, o Cartolab presentou o gvSIG Fonsagua no Congreso Internacional de gvSIG que se celebrou en Valencia o pasado mes de Decembro.


BLOGUE DA MATERIA DE COOPERACIÓN DA UDC

Neste blogue en febreiro poderedes atopar  os contidos da primeira e segunda sesión da XI edición do curso de “Introducción á Cooperación para o Desenvolvemento” da UDC. Estades todos invitados as charlas que queirades, podedes ver o programa no blogue (en xaneiro).

OUTROS RECURSOS 2.0 DE ESF GALICIA

  • Páxina de Facebook de ESF Galicia. Creada o 24 de xullo e conectada directamente ao twitter, para ampliar as canles de comunicación e información. Búscaa!
  • Wiki de ESF Galicia. Pretende ser unha ferramenta para coñecer mellor como funciona ESF Galicia, os seus distintos grupos, e ter un acceso fácil a diversos recursos necesarios para o funcionamento do día a día da asociación. Todo o que sempre quixo saber e nunca se atreveu a preguntar... PRONTO VOLVERÁ A ESTAR ACTIVA
  • Twitter ESF Galicia. É un canal para que os que querades estedes puntualmente informados do que está a maquinarse en ESF, e con comentarios e noticias relacionados con cambio social e desenvolvemento que vaian surxindo. Seguídeo!! Neste mes houbo un crecemento importante de seguidores e seguidos.
  • Slideshare ESF Galicia. Creado en maio, ahí podedes ver algunhas presentacións sobre temáticas de interese de ESF.
  • Blog de Enerxías, estos meses estiveron coa organización dunhas xornadas sobre Enerxía e Cooperación en Vigo, que pronto se poderán ver na televisión da UVigo.
  • DESTACADO Blog de Proxectos de El Salvador como mostra dos proxectos que se fixeron entre 2004 e 2008 colaborando con ESF Catalunya, que se pecha colgando o informe de avaliación dos proxectos executados.
  • Grupo de Facebook de ESF Galicia.
  • Album de ESF Galicia, onde podes ver e colgar fotos das actividades de ESF.
  • Canal youtube de ESF Galicia, con algúns vídeos que non vos podedes perder.
  • Podomatic de ESF Galicia. Recén creado. Onde se van colgando diversas entrevistas ou participacións de ESF na radio e outro material sonoro xenerado.
  • Delicious de ESF Galicia. Xestor de enlaces web, de momento usado só para recopilar as aparicións de ESF Galicia en medios de comunicación dixitais.

OUTROS BLOGUES ISFEROS


OUTROS ENLACES DE INTERESE

 

Auga

¿Sabes lo que esconde tu botella de agua?
DESTACADA El Fondo de Agua, intereses y Haití


Comunicación para o (como) desenvolvemento

La piratería no existe
Bloguear es un acto de rebeldía
¿Es escalable el modelo actual de los medios sociales?
Indeseable e impertinente como Gervasio

Consumo responsable

BBVA sin armas (e tamén hai para o BSCH)
Informe sobre Cambio Global España 2020/50. Energía, Economía y Sociedad (100% de electricidade en España con renovables para o 2030 é posible!).
Sobreexplotación Pescanova


Cooperación e ONGD

Oxfam alerta de la tendencia de los países donantes a condicionar su ayuda humanitaria a intereses políticos y de seguridad nacional


Educación para o desenvolvemento

Listado de películas para educación en valores y para la Paz
Proyecto The Story of Stuff (en inglés)
Vídeo. Ellas son...África, ejemplos de mujer. 4min 52seg

Iniciativas

Emprendedores sociales Ashoka
José Luis Burgos, un hombre que es muchos hombres y mujeres
Anonymous presents Operación Goya
Críticos y ciudadanos
Forestales Sin Fronteras


Investigación para o desenvolvemento 

Vídeo, 25 min. 6as Jornadas gvSIG: gvSIG Fonsagua: Sistema de información para la gestión de redes de abastecimiento de agua y saneamiento
Monográfico sobre “Cooperación y desarrollo: el valor de la investigación al servicio del desarrollo humano”

Mundo

La oposición a Obiang clama por el "egoísmo" de España en Guinea Ecuatorial
La revolución de Islandia
América Latina: la pobreza disminuye... pero 180 millones siguen viviendo en ella

Políticas e modelos de desenvolvemento


En defensa del Foro Social Mundial. Oxígeno africano para otros mundos posibles

Sensibilización

El cambio climático en cómic

Soberanía alimentaria e desenvolvemento rural

¿Qué escondía el volumen 28 de The Ecologist? ¿Por qué se destruyó la edición completa?
Salad slaves: Who really provides our vegetables - video 12min 59seg
A farm for the future. Vídeo. 48min 39seg
Zoca Miñoca, cooperativa de consumidores responsables en A Coruña. Vídeo. 11min 43seg
Resistencia a los transgénicos en el Estado español. Vídeo. 15min 49seg

Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC)

¿Nos está volviendo lerdos Internet? (2: El contraataque)
Las paradojas de internet

Tecnoloxía para o desenvolvemento humano

 

NOVAS PUBLICACIÓNS EN FÍSICO

(se vos interesan, están no local de A Coruña ou fácilmente accesibles).

- El libro negro de las marcas. El lado oscuro de las empresas globlales. Klaus Werner y Hans Weiss
- Guía para promover el voluntariado desde la empresa. Obra social La Caixa.
- Bones pràctiques en la gestió del voluntariat. Obra social La Caixa.
- Manual de gestión del voluntariado. Obra social La Caixa.
- Lei 9/2010 do 4 de novembro, de augas de Galicia.


E NO PRÓXIMO MES ...



11 de marzal: último día para matricularse no VI Curso de Cooperación e Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano en Santiago e Lugo (que comeza o 11 de marzal). 



21 de marzal: Día Forestal Mundial


22 de marzal: Día Mundial do Auga (diversas actividades en Ourense e A Coruña)

DESTACADÍSIMO 26-27 de marzal: Xuntanza de ESF Galicia (Asemblea de Socios e obradoiros sobre a nova Planificación Estratéxica). NON FALTEDES!!!

29 de marzal: A Hora da Terra

Todo o mes: mes da sostenibilidade en A Coruña (actividades sobre todo na Escola de Camiños)

Todo o mes: segue aberto o prazo para presentarse ao I Concurso ESF de postales navideñas (2011-2012)


* Para máis info sobre cursos e eventos consultade a Axenda Solidaria da Coordinadora Galega de ONGD


A ESF-RASE DO MES

Vivimos nunha sociedade fondamente dependente da ciencia e a tecnoloxía e na que ninguén sabe nada destes temas. Esto constitúe unha fórmula segura para o desastre.
Carl Sagan


2 mar. 2011

O grupo do VI Curso de Tecnoloxia e Cooperación para o desenvolvemento humano

Destrás dun gran traballo de ESF, sempre hai un gran grupo de persoas voluntarias. Asique queremos presentarvos a xente que está organizando a VI Edición do Curso Tecnoloxía e Cooperación para o Desenvolvemento Humano:



Así de esquerda a dereita: Rios, Patricia, Carmiña, Elenita, Belén e Celia. E falta Elena Mahía, que de momento só pode ser voluntaria "on line".

E eso que hai detrás que é? pois todo un feixe de tarefas que toca facer para a semana porque quedan escasas 2 semanas!!!

Por certo, prégase difusión!!!!!

http://galicia.isf.es/tcpdh

1 mar. 2011

¿Por qué es muy bueno que los grupos de ESF den charlas?

Hoy me ha coincidido estar en dos conversaciones que tenían que ver con la importancia para los grupos de ESF de que los propios grupos den charlas en distintos ámbitos (más allá de todo lo positivo de participar en foros dando charlas por el trabajo en red y el transmitir problemáticas, debate, soluciones o propuestas de hacer las cosas y recibir retroalimentación):

- en una se incidía sobre todo en la necesidad que tienen los grupos de "formación teórica y estratégica" para ser conscientes de por qué hacen lo que hacen. Eso convierte al voluntariado en esos grupos en voluntariado consciente y capaz de ir más allá de organizar cursos, preparar exposiciones o hacer informes para financiadores (voluntariado finalista y transformador, no solamente de tipo utilitarista). El pensar en clave de dar charlas o enseñar ayuda mucho a esto (enseñando se aprende mucho). Además se comentaba que es importante que los grupos tengan sistemáticamente reuniones de formación interna (pensando en ocasiones en los voluntarios más nuevos, pero que sirve también para los veteranos) donde se hable de estos temas y se debata sobre temas variados (filosóficos, técnicos y otros que están a medio camino). Incluso apoyándose en personas que estuvieron en ESF y ahora no están en el día a día, pero pueden aportar muchas cosas en algún tema concreto que se quiera debatir.

- en otra salía algo más operativo: ¿como pueden los grupos afrontar las charlas? Os pongo una gran idea que surgió del grupo agua, para animarse a preparar las charlas:

"Las charlas es algo de todo el grupo y viene bien para auto formarnos. Lo bonito de las charlas es ir acompañado y no ir "sólo contra el mundo". Por ello propongo hacer parejas: alguien con experiencia + nuevo voluntario, y de esa forma hacer 3 parejas. Cada pareja tiene que dar una charla, si no siempre asumen la tarea las mismas personas y las charlas es algo del grupo".

¿QUÉ OS PARECE?