23 feb. 2011

ESF Galicia no Espazo Solidario 2011

O sábado, 19 de febreiro de 2011, celebrouse na Coruña unha nova edición do Espazo Solidario 2011 que tivo lugar no Pazo de Exposicións e Congresos da Coruña (PALEXCO).

No evento participou un importante elenco de entidades sociais da cidade, como ONG's ou organizacións nas que o voluntariado é protagonista. A presenza de todas elas converteu o encontro nun espazo moi plural e xunto coas actividades organizadas por parte do Concello da Coruña (entidade organizadora) pódese concluir que o Espazo Solidario 2011 foi todo un éxito, pois cabe mencionar que aínda que pola mañá a participación foi máis ben escasa, pola tarde, viuse considerablemente incrementado o número de participantes.

Así pois, foron numerosas as persoas que se pasaron polo stand de ESF Galicia para interesarse pola asociación e repartíronse trípticos “Quen Somos”, Manifestos do Sahara, trípticos de “Fiare” e ata incluso chapas como agasallo ás persoas que participaban nalgunha das actividades propostas: A da Pegada Ecolóxica e unha actividade relacionada coa reciclaxe que foi a que máis éxito tivo por parte dos participantes. No caso concreto de ESF Galicia, a cita serviu para:
  • Dar a conocer ESF Galicia como asociación, as actividades que se realizan a través do nosos materiais (actividades, xogos...).
  • Captar novos voluntarios.
  • Sensibilizar sobre diversos temas.
  • Interactuar con outras ONG's e organizacións.
  • Visibilizarse no ámbito social do voluntariado da cidade da Coruña e ante os poderes públicos.
No que se refire á organización interna, débese mencionar o seguinte: o obxectivo a preseguir neste tipo de eventos é que participe xente de todos os grupos da sede, para que o reparto de horas dos voluntarios sexa máis equitativo, cousa que NON se conseguiu nesta ocasión, ademáis, percibiuse moi pouca implicación e interese por parte do voluntariado da Sede da Coruña neste evento, feito que podería ser tema a debater nas próximas Reunións de Sede ou incluso nas listas de correo; pois dadas as circunstancias, prantexanse as seguintes cuestión:
  • Porqué as persoas voluntarias non acaban de implicarse neste tipo de eventos?
  • É posible que os voluntarios non crean na utilidade deste tipo de eventos?
  • Paga a pena que ESF Galicia participe nestes eventos?
O Coordinador de Sede que suscribe estas liñas, quere deixar clara a súa opinión a este respecto, pois considera que unha entidade como ESF Galicia non debe deixar pasar este tipo de oportunidades que se brindan para cumplir os obxectivos que quedan mencionados nas primeiras liñas desta entrada de blog. Ó mesmo tempo destacar e agraceder a participación e implicación dos voluntarios que sí formaron parte do stand e foi gracias a eles polo que puido leverse a cabo o evento.

Qué opinades vos???

18 feb. 2011

Nuevo lema... ¿o no?

“Por una tecnología para el desarrollo humano” Este el actual lema de la Federación de ISF y por tanto de ESF Galicia. Desde la Comisión Federal de Comunicación llegó hace pocos días un correo a la lista general de ESF Galicia invitando a una lluvia de ideas para hacer propuestas para el nuevo lema:

En estos momentos estamos desarrollando el Plan de Comunicación de la Federación española de Ingeniería Sin Fronteras. Como se ha ido comentando en los encuentros anuales y reuniones de comunicación, una de las primeras cosas que tenemos que actualizar es nuestro lema.

El lema actual “Por una tecnología para el desarrollo humano” pone el acento en el medio utilizado y no en la finalidad de la entidad, además refuerza el carácter técnico que ya queda claro en nuestro nombre “INGENIERÍA sin fronteras” Sería ideal que el nuevo lema:

Se dirija a la población en general
Incorpore el objetivo de ISF y nos posicione desligándonos de la visión técnica
Transmita nuestro trabajo alrededor de la defensa de los derechos humanos
Transmita que los derechos y procesos relacionados con la provisión de servicios básicos y la gestión de los recursos y el territorio tienen una especial atención en nuestra misión

Como siempre, no nos ha dejado indiferentes. Aquí están algunas de las primeras opiniones que han aparecido en la lista a raíz del correo. ¿Hace falta cambiar el lema? ¡¡Sigue debatiendo en el blog!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 1

A mi me gustaría transmitir mi opinión contraria a cambiar el lema de la asociación a esta lista general, como ya hice en la cósmica de 2010 cuando se presentaban los resultados provisionales de ese "plan de comunicación" en el que no sé muy bien como se ha participado desde las ISF.
¿Se ha votado este cambio de lema en algún sitio? ¿En asamblea? ¿En xunta directiva? Porque si es así yo no lo he visto y no he podido opinar (sólo en la cósmica). Lo único que sé de este tema porque lo comentaron en la cósmica es que unas personas externas a la asociación (una consultoría contratada para el plan de comunicación, que por cierto, se ha hecho antes de hacer un plan estratégico de la Federación, lo cual para mí es un gravísimo error) aconsejaron un cambio tanto de logo como de lema, porque da una visión de ESF excesivamente técnica e ingenieril... Pero con el nombre que tenemos, en mi opinión, eso solo se evita con actividades e insistiendo mucho que la TpDH es cosa de todos. Y si quisiéramos ser una ONG generalista seríamos otra cosa, no ESF. Nadie más trabaja con ese concepto de poner la tecnología al servicio del desarrollo humano y diversos conceptos de TpDH que son herencia y profundización de las Tecnologías blandas-tecnologías apropiadas-tecnologías con rostro humano (de las que ya se hablaba en "lo pequeño es hermoso" 1968, no es un invento que se hizo a partir del lema adoptado en 2003, como creo que hay gente que piensa, o al menos esa impresión me dio cuando se habló de esto en la cósmica).

Ese tema creo que es "nuestra diferenciación" y lo que aportamos en un entorno de ONGD donde en mi opinión el trabajo en red entre diversas entidades que tengan una cierta especialización es como mejor se mantiene la diversidad y riqueza de asociaciones de desarrollo (y si no, como dice mucha gente por ahí, por qué no en vez de haber tantas ONG pequeñitas no nos juntamos todas en una y así somos más eficientes? bufff...).

El lema actual de "poner la tecnología al servicio del desarrollo humano" creo que incide en algo que estamos aportando a nivel filosófico (con desarrollos conceptuales e históricos del concepto de tpdh en diversas publicaciones y material de cursos) y lo veo como un tema transversal clave para el resto del mundillo de la cooperación (que engloba además todo eso de acceso a servicios básicos y derechos humanos de acceso a los mismos). De hecho, en ese lema yo creo que también se ve el objetivo final, el desarrollo humano.
Así que he flipado cuando he visto esto como ya dando por hecho el cambio, e insisto, me parece empezar la casa por el tejado el tener un plan de comunicación antes de tener una plani federal. Me gustaría que nuestros representantes en la asamblea federal, o incluso nuestros "infiltrados" en la junta directiva de la federación comentaran algo...
No sé, igual mola más ISF, por la dignidad humana (como se había comentado en la cósmica en plan cachondeo...)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 2

Yo estoy de acuerdo con Participante 1 con algunos matices. ESF es "Enxeñería" y por tanto todo (o al menos las líneas que consideramos estratétigicas) debería girar en torno a ello, al margen de que a título personal cada uno pueda tener intereses y motivaciones hacia otros campos. No sé que se habló esta Cósmica pero en la anterior ya saliera el tema de manera informal y, por desgracia, los tiros iban hacia lemas más generalistas, ya que se decía que el lema actual no respondía a la realidad de ESF.

Si esa consultora dice que el logo y nombre son excesivamente técnicos y ingenieriles entonces, en mi opinión, nombre y logo son inmejorables.

Lo cierto es que creo que la realidad de ESF también responde a esta tendencia generalista. Lo que voy a decir ahora no sé si es estadísticamente correcto: cojamos lo que (creo) que estamos todos de acuerdo, es decir, las acciones en Norte, de entre las cuales destaca EpD como la que tiene más impacto. La cuestión es, ¿la actividad de EpD de ESF es generalista o ingenieril? Yo creo que generalista... que no es algo ni malo ni bueno, simplemente ES.

En resumen: una de las líneas que consideramos clave y estratégica de ESF no es ingenieril y, sin embargo, el lema que tenemos que debería englobar a todas sí.

O cambiamos el nombre, el lema o reorientamos las actividades.

Lo primero ya se debatió en la penúltima Xuntanza de Coruña. Lo segundo se está planteando ahora y lo tercero es un poco lo que comenta Participante 1 (de manera más suave que yo) sobre la especialización de las actividades de ESF y sobre que la necesaria diversificación se consigue aunando esfuerzos de distintas asociaciones cada una especialista en un campo.

Cómo veis, si este tema, sale de manera recurrente una vez tras otra es que algo hay...

Ah! por otro lado, estamos en la también recurrente cuestión sobre la pertenencia a redes, ¿marca la red la identidad de ESF? En las respuestas de la encuesta sobre comunicación de la Xuntanza de Compostela del año pasado se comentaba que era uno de los riesgos pero que se podría evitar si ESF tiene un papel activo y no se deja llevar. Así que, no nos dejemos llevar, pero... ¿cuál es la opinión de ESF al respecto? Parece que la de Participante 1 y la mía coinciden en lo que debe ser ESF (no sé si en el ES tb coinciden ;))

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 3

Sen entrar a debatir profundamente (non teño tempo) só quero apuntar uns cantos termos e facer unha serie de preguntas..

La ingeniería es el conjunto de conocimientos y técnicas científicas aplicadas a la invención, perfeccionamiento y utilización de técnicas para la resolución de problemas que afectan directamente a los seres humanos en su actividad cotidiana.

Entón, só facemos enxeñería os enxeñeiros????

Tecnología es el conjunto de conocimientos técnicos, ordenados científicamente, que permiten diseñar y crear bienes y servicios que facilitan la adaptación al medio ambiente y satisfacer tanto las necesidades esenciales como los deseos de las personas.

Ata onde eu sei un psicólogo/educador/xornalista tamén pode facer cousas técnicas, non??? cousas técnias vai en contraposición con facer cousas xeneralistas? que é facer cousas técnicas?? a sensibilización non é algo técnico? está entrontado a facer sensibilizacion e incidencia política? pois dependerá do tema, non??

Todas estas son cuestións de fondo pero tamén as formas importan, por qué se decide cambiar o lema de ESF, e a maioría da base social se entera por un correo federal??? houbo debate? reflexión? é algo que se vai facer si ou si? algo está pasando.. algo se está facendo mal...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 4

Non coincido completamente co que di Participante 2 da EpD, xa que inicialmente ESF comezou a introducir este tema en ensinanzas técnicas (facendo uso do seu nome, non se pode negar, pero hai que aproveitarse para entrar en espazos que outras ONG non poderían, no? iso é o traballo en rede para cubrir toda a sociedade!!). O feito de que se fixera sistemáticamente e con gran calidade, fixo que sexamos referente xa non a nivel EpD técnica (si, para quen non o saiba, ISF comezou a tratar de introducir a ensinanza en valores e para a cidadanía global en estudos técnicos, non a nivel xeral, ou sexa, facer que os futuros "tecnólogos" tiveran unha visión da tecnoloxía non neutral e fría como até entón, senon dende un punto de vista de tecnoloxía apropiada e tecnoloxía para o desenvolvemento humano). Como en zonas como en Galicia ninguén o fixo tanto ou tan ben coma nos, cun discurso traballado, e con presenza nas tres universidades galegas, pois agora somos un dos referentes, xa non simplemente en EpD para ensinos técnicos, senon a nivel xeral (por máis que nos nosos cursos p.e. en Santiago se chame sempre a Educación Sen Fronteiras para que fale de EpD). Una proba é que na USC nos chaman a nos cando hai que falar de EpD en cursos xenéricos de voluntariado ou cooperación. Pero insisto, a "especialidade" de ESF é EpD en ensinos técnicos introducindo concepto de EpD (a asignatura de Coruña é un exemplo, onde se fala de realidades e entornos onde a tecnoloxía vai incidir, e hai que ser conscientes diso para que o que é unha ferramenta non se convirta nun fin, e o fin desa ferramenta sexa o desenvolvemento humano).

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 5

Ahí una trolleada, con parte de razón.

Quiero proponer a la XD Gallega que eleve a la Federación un cambio de
nombre. Quiero que en lugar de Enxeñería Sen Fronteiras nos llamemos

"Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano"

De este modo se solucionan otros problemas colaterales que hay por ahí.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 6

En primer lugar os comento que a mí también me sorprendió el correo haciendo alusión al cambio de lema de ISF. Hasta donde yo sé, se ha trabajado en un plan de comunicación de la Federación (en el que, por cierto, ESF Galicia apenas ha participado) y se propusieron (no aprobaron) cosas como el cambio de lema. No he podido confirmarlo, pero diría que ese Plan de comunicación federal ni siquiera está aprobado en asamblea. Por lo que no creo que vaya a haber un cambio de lema inminente, y menos aún no-consensuado.

Sobre el logo no comento nada porque no se ha hablado de cambiar la imagen de ISF (al menos por el momento). Creo que todas las opiniones que estáis aportando son muy interesantes, y vayamos o no a cambiar de lema, el debate está abierto, así que lo suyo es recopilarlas e intentar llegar a una postura o conclusión de ESF Galicia.

Después de leer los correos de Participante 1 y Participante 2 no veo tan claro que sus opiniones coincidan. Participante 2 dice que la realidad de ESF es que somos generalistas, al menos en las acciones de EpD, que es algo que considermaos fundamental, y con lo que nos gusta identificarnos. Entonces SÍ que habría que cambiar el lema, o lo que sea que nos hace parecer demasiado específicos, no? Me refiero a que para mí tiene más sentido cambiar un símbolo que el contenido o la filosofía de la asociación.

Y en lo que se refiere al proceso que se ha seguido, ya os digo que soy la primera sorprendida con el correo. De todos modos, puede que haya habido un fallo de comunicación de lo que pasaba en las cósmicas o en la comisión federal de comunicación (creo que nadie era consciente de que un buen día iba a llegar este correo "avisando de" un cambio de lema, si no obviamente lo hubiéramos comentado). Pero lo que sí es cierto es que el plan federal de comunicación se planteó como un proceso participativo al que, por supuesto,e stuvimos invitados. Se pasó una encuesta y se hizo al menos una reunión presencial para tratarlo. ESF Galicia apenas participó de forma activa, creo que porque muchas personas consideraron que no era la forma idónea de elaborar un plan -con una consultoría externa, sin plani previa, etc.- pero eso no implica que el proceso no haya existido. Existió, y nosotros por los motivos que fuesen no participamos en él. Creo que si lo hubiéramos hecho estaríamos más al día de lo que pasa, así que ahora a seguir opinando y a comunicarlo al resto de ISFs!

seguimos pues!


PD. Participante 5, desconozco el signifcado de "trolleada"... pero bueno... supongo que no va en serio...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Participante 7

Me parece muy interesante todo este tema de debate, y me gustaría lanzar algunas opiniones.

Como bien dice Participante 6, el plan federal de comunicación está siendo trabajado desde hace varios meses. En la junta federal celebrada en A Coruña hace 14 meses ya planteamos un convenio federal de comunicación que, junto con la vocalía de comunicación y el grupo federal, revisara todos los canales y elaborara propuestas encaminadas a un plan global de comunicación. Ese plan fue avanzando y la participación de Galicia fue muy baja. En mi opinión, es un tema importante, y además en Galicia hay gente trabajando en este tema, por lo que creo que deberíamos haber aportado más.

Sobre el cambio de lema, pienso que simplemente es una propuesta de ideas, y así hay que entenderlo. Muy posiblemente se ha cometido un error de comunicación federaml, porque no hay nada aprobado ni en asamblea ni en junta federal, y os aseguro que la Junta Federal en estos momentos no tiene en la agenda un cambio de logo, ni de nombre, ni de lema. Estamos abiertos a todo, evidentemente, pero las cosas se harán bien, con los pasos adecuados y con tiempo suficiente.

Siguiendo con el lema, dado que me parece un debate interesante, y ahora ya como visión personal, a mí si me gustaría cambiarlo. Hace 10 años se cambió el lema de "por un mundo más justo y solidario" a "tpdh", y yo voté en contra porque me parecía que reflejaba una restricción a dos valores que quedan cojos: "tecnología" y "desarrollo humano". Ese lema puede justificar que ISF se dedique sólo a hacer software libre, por poner un ejemplo, dado que es una tecnología que probablemente sea buena para el desarrollo de la humanidad. Pero yo a ISF le pido algo más, le pido implicación y orientación clara hacia un cambio de modelo de hacer las cosas que garantice un mundo mejor y más justo para todos. En el campo de la ingeniería, cierto, dado que esa es la beta que nosotros podemos explotar mejor, pero sin el corsé que para mí significa "tegnología para el desarrollo humano".

La bondad e importancia de la TpDH es innegable, pero tiene que ser una de nuestras herramientas más poderosas, y no el fin que nos define ante los demás, y ante nosotros mismos. En el lema, una mayor ambición y osadía me parece apropiado. Por este motivo me gusta que se abra el debate sobre el cambio de lema.

Recuerdo que en la Cósmica de 2009, en Saldaña, se debatío esto en un taller bastante masivo en el que hablábamos de las campañas que se podían montar a nivel federal. En él muchos voluntarios reflexionamos sobre el lema antiguo, el actual, y los posibles futuros, y habia una cierta masa a favor del cambio. Esa masa, sumada a las conclusiones del plan de comunicación, es lo que creo que ha generado esta idea que, insisto, por ahora es reflexiva y no propositiva.

Y un poco al hilo de todo lo anterior, una reflexión más: la Federación se está moviendo en estos últimos tiempos. Tras unos años de cierto letargo parece (e insisto en el "parece") que las ISF están apostando por una Federación más fuerte, con más trabajos y grupos comunes. Esto va a provocar a medio plazo que se incrementen el número de propuestas federales que ESF deberá votar y, en su caso, acatar. Se que suena fuerte, pero si la Federación sigue en esta línea constructiva, todos vamos a tener que:

- asumir más protagonismo federal para intentar que las estrategias de todos sean acordes a las nuestras.
- en ocasiones hacer nuestras propuestas "de fuera", porque seremos parte de un todo.

Este proceso creo que será muy positivo y enriquecedor para todos. Al menos, yo lo veo con ilusión :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

¿Y tú, qué opinas?


16 feb. 2011

Que é a Planificación Estratéxica? (II)

Para explicar de cómo é o proceso da planificacion estratéxica, imos apoiarnos en 3 famosas cuestións, que debemos respostar:
  • quén somos? por quén estamos formados, cómo nos organizamos, qué queremos facer, cara onde diriximos as nosas enerxías, cal é a nosa misión, cales son os nosos principios e valores, os ámbitos nos que traballamos e cómo.
  • de onde vimos? como nos condicionou o noso pasado inmediato, cómo chegamos aqui? somos o resultado de experiencias pasadas, podemos observar tendencias.
  • cara onde vamos? ónde queremos traballar, en qué temas, sectores e sobretodo cómo, as formas son importantes, é dicir, cal é a visión, cómo nos vemos nuns aniños.
todo isto tradúcese nun gran esforzo para facer unha análise profunda de autocoñecemento, de debate interno, autocrítica de qué facemos e do que deberíamos facer, para entre todas e todos saber a onde queremos camiñar e despois establecer cómo. Establecernos obxectivos.

Esa é a planificación estratéxica, que está intrinsicamente vinculado aos valores da asociación, a misión, a visión, as estratexias.

O proceso de planificación estratéxica é contínuo e orientado a longo prazo. Nun primeiro momento, trátase de definir a misión ou razón de ser que xustifica a existencia da asociación, de analizar o noso entorno externo e a propia organización. A confluencia destos tres elementos posibilitará o desenvolvemento da planificación estratéxica, a cal dará lugar a determinación dos obxectivos estratéxicos e as liñas principais de actuación orientadas a súa consecución, ou plan estratéxico. Deste plan derivarán os obxectivos estratéxicos e liñas de actuación principais para cada función. Loxicamente, para a execución do plan estratéxico, estes teñen que esfarangullarse en actividades máis concretas e obxectivos mensurables a máis corto prazo, ou metas.

E xa por ultimo, unha obviedade, a estratexia escollida pola asociación incide necesariamente sobre a actividade desenvolvida por esta.

15 feb. 2011

VI edición do curso Cooperación e Tecnoloxía

Enxeñería Sen Fronteiras Galicia (ESF Galicia) organiza, en colaboración coa Universidade de Santiago de Compostela, en modalidade semipresencial a VI edición do curso Cooperación e Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano que se desenvolverá nos campus lucense e compostelán. A través del, perséguese mostrar unha visión global das causas e consecuencias da pobreza e da desigualdade no mundo e a necesidade de xuntar esforzos e adquirir un compromiso activo para poder combater esas situacións.


Campus Lugo:

Datas: 11 ,12 e 13 de marzo e 1, 2 e 3 de abril 2011

Horario: venres 16:00 -a 20:00 horas, sábado e domingo 10:00 - 14:00 horas, 16:00 - 20:00 horas.

Lugar: Residencia Bay e Gay


Campus Sur Santiago de Compostela:

Datas: 11 ,12 e 13 de marzo e 8, 9 e 10 de abril 2011

Horario: venres e sábado 10:00 -14:00 horas, 16:00 - 20:00 horas, domingo de 10:00 - 14:00 horas

Lugar: Escola Técnica Superior de Enxeñería (ETSE)


Recoñecido con 2 créditos de libre configuración

Máis informacion e inscripcion: www.galicia.isf.es/tcpdh

compostela@galicia.isf.es


Prégase difusión!!!


13 feb. 2011

Que é a Planificación Estratéxica? (I)

Cada vez somos máis concientes do mundo cambiante en que vivimos, por exemplo, fai uns anos estabamos nunha excelente situación económica e agora inmersos nunha profunda crise, fai uns anos houbo un "boom" en canto a voluntariado e agora parece que estamos inmersos nun clima de pasotismo. Sen pretender facer ningún tipo de análise, a cuestión é que en poucos anos parece que moitas cousas mudaron e a nosa asociación non é allea a este entorno cambiante. Mesmo ESF cambiou: traballando pola nosa conta en Centroamerica, plantexándose voltar a Africa, pero a subsahariana, novas sedes, outras rexurdindo, moito máis multidisplinares, máis conscientes do potencial do voluntariado, etc.

Temos que empezar a concebir a ESF como un sistema aberto, en constante interacción co entorno, fluxo de persoas voluntarias que veñen e van, algo dinámico, que fluctúa segundo os cambios e que ten que anticiparse a eles, que aprende, que ten capacidade estratéxica. Esta última palabra é a clave... se estamos en constante interacción co noso entorno, debemos adaptarnos e intentar anticiparnos aos cambios que periodicamente se producen nel (globalización, cambios nas tecnoloxías da información, cambios de valores).
A planificación estratéxica pode definirse como un enfoque obxectivo e sistemático para a toma de decisións nunha organización. Polo tanto, pode considerarse como unha ferramenta que permite ás organizacións prepararse para enfrontar as situacións que se presentan no futuro, axudando con iso a orientar os seus esforzos cara a metas realistas de desempeño.

Na próxima entrada, falaremos sobre cómo se afronta un proceso de planificación estratéxica...

11 feb. 2011

Por qué nos chaman só en eleccións? O aproveitamos?

Vai aquí un fío dun interesante debate que se estivo dando estes días sobre como debería ser a implicación de ESF en actos máis ou menos públicos con partidos políticos, a raíz dunha chamada dun deles para un desaiuno (nótase que está perto a época electoral...).

-------------------------------------------------
Participante 1


[...] a idea era rexeitar ofertas en periodo electoral... Inda que bueno, inda quedan 3 meses. Pero digo eu, o de rexeitar pode ter sentido con medios de comunicación presentes, non? Se a oferta é apra unha reunión privada, que problema tería? No fondo tamén hai que pensar que os aprtidos teñen os seus tempos e non van parar a pensar no programa electoral máis de 6 meses antes dunhas eleccións.
-------------------------------------------------
Participante 2

eu creo que non procede que ESF se reúna cos partidos en período
electoral (eu penso que si que estamos xa de cheo nel), non sei que fórmulas
serían aceptables, pero bueno, entendo que calquera partido pode facer unha proposta, e a mellor maneira de facela chegar a un sector é cunha
reunión formal ou, sobre todo, a través da coordinadora galega de ongds...
-------------------------------------------------
Participante 1

Claro Participante 2, penso que tes razón en todo o que dis, as formas son as
formas, pero para min a única razón pola que non me reuniría cun partido sería se esta usa a reunión como un lavado de imaxe. Insisto, se a reunión, fose en privado e sen publicidade, non vería o problema.
--------------------------------------------------
Participante 2

vale, entendo que se por riba queren que haxa medios queda claro que
buscan un lavado de imaxe... pero o feito de que se nos propoñan reunións precisamente en período eleitoral cando o resto do tempo nunca se
acordan de nós xa é sospeitoso, así que pensando en promover que os temas
oenegueiros estean presentes nas axendas permanentes dos partidos creo que mellor deixalo para outro momento.
Aínda que tamén é certo que o que se pode conseguir nesta época se
cadra é máis que noutro momento... pero aínda así non me convence.
que dicides o resto?


--------------------------------------------
Participante 3

Sigo pensando que reunirse con partidos políticos es adecuado
independientemente del momento que sea.

Creo que tenemos capacidad para que nuestro mensaje no sea desvirtuado
y para explicar claramente a nuestra base social porque hacemos una
cosa u otra.

-----------------------------------------
Participante 1

Fago miñas as palabras de Participante 3.

As eleccións non poden ser a excusa, iso nos converte en antipolíticos,
non en apolíticos. Son as formas en menor medida, e sobretodo a utilización
da nosa imaxe o que nos debe levar a rexeitar determinadas ofertas.

-------------------------------------------
Participante 4

A mí me preocupa entre otras cosas la falta de una estrategia de incidencia política de ESF (y que creo que ahora mismo pasaría por la propia coordinadora galega de ONGD, y es ahí a donde en mi opinión se debería remitir a los partidos que quieran conocer más sobre cooperación o como implementarla en sus programas, más concretamente a la comisión de incidencia política).

-------------------------------------------
Participante 5

También es verdad que habéis hablado de no aceptar invitaciones en época electoral, y estoy de acuerdo, no nos interesa que aprovechen el momento foto para decir lo abiertos y receptivos que son los partidos políticos. Pero también creo que si nunca nos reunimos con ellos, no conocerán nuestra postura respecto a este tipo de "eventos", ni nuestra filosofía, o los aportes que podamos hacer o conseguir, y en ese sentido estoy de acuerdo con Participante 4 (y también con Participante 3). Además, lo dice el dicho "tocar no es entrar", y estamos "casi" obligados a escuchar sus propuestas, sobre todo en lo que nos concierne como asociación.

---------------------------------------

Participante 6

Yo creo que a la hora de tratar con políticos hay que tener mucho cuidado.
Quiero que quede claro que no somos antipolíticos por no tratar con ellos,
sino apartidistas. La imagen lo es todo para los partidos políticos y en
periodo electoral buscan que les hagan la cama y el mundo baile en torno a
ellos. Si queremos hacer incidencia política, tenemos que tener una
estrategia clara y marcar nosotros los tiempos. Y para marcarle los tiempos
a un partido político, hemos de ser conocidos y aceptados por la población,
por nuestra experiencia. Por ejemplo, greenpeace marca los tiempos y los
partidos no tienen capacidad para llevarles la contraria porque arriesgan
votos de personas que valoran lo que dice greepeace. Son politicos y hacen
politica sin reunirse con los partidos.

Por eso no creo que debamos aceptar una invitación de un partido sin tener
claro lo que queremos reivindicarle o que queremos decirle ni nuestra
estrategia de incidencia. No creo que debamos aceptar una invitación de un
partido político sin ver al resto de partidos. Y no creo que en este momento
sirva para algo reunirnos con ellos, mas que para que nos hagan la foto de
turno y queden como los buenos que atienden a las ONGs (aunque sea solo
cuando les interesa).

Ahora bien puede que me equivoque y que la experiencia sea muy positiva y
todo eso, ojalá sea así, pero no lo creo.

Para terminar os haría una pregunta: ¿Que pasaría si en el desayuno el
partido nos pregunta sobre nuestra posición con respecto a la Lei de Augas?,
porque los partidos se están volcando con este tema en la precampaña y no
tememos un posicionamiento claro sobre un tema en el que trabajamos. Si
decimos que no tenemos posicionamiento, quedamos mal (es nuestro ámbito de actuación) y si intentamos posicionarnos nunca seremos neutrales y se nos asociara a una de las partes.

--------------------------------------
Participante 4

El equivalente a greenpeace en cooperación e incidencia política podría ser
Intermón, y ellos seguramente lo harían también a través de la
coordinadora, que es la cabeza negociadora visible en lo que respecta a
cooperación en Galicia (al menos así debería ser para quienes formamos parte en ella...).

No estoy de acuerdo con Participante 6 de todas formas en que si vamos a un sitio de estos y nos preguntan por algo tengamos que tener una postura. Si estamos debatiendo y vemos aspectos a debatir se puede comentar en lo que estamos de acuerdo y los puntos donde hay debate (y eso, en mi opinión, da una visión mucho más realista y de "pensamiento crítico" que llevarse chapado el discurso muchas veces generado por un pequeño número de personas de las organizaciones).

-------------------------------------
Participante 1

Claro que si Participante 6, hai mil razóns polas que unha reunión así pode non aportar nada, incluso perxudicar. Recordo [...], pero é que daquela estaba moi claro que a cousa era un acto da cara á galería. Desta vez nin idea, non sei que pretenden os dese partido, pero esta invitación sirve para que vexamos a contradición que sostemos. Para min non é o mesmo "electoral" que "propaganda". Estar en periodo electoral non implica por si mesmo que todo acto de aprtido sexa un "lavado de imaxe", inda que por desgraza sexa así na meirande parte dos casos.

------------------------------------
Participante 4

Falando deste tema o outro día na comisión de incidencia da coordinadora, se comentaba que posiblemente en temas máis xenéricos onde haxa certo consenso nas ONG que integran a coordinadora, a propia coordinadora si puidera ser un interlocutor válido (e precisamente un xeito de fortalecer a coordinadora nese papel fora desviar estas chamadas precisamente á coordinadora). Pero, en moitas ocasións hai ONG que xa teñen unha estratexia de incidencia e son capaces e lles interesa ser interlocutores con partidos en temas máis concretos, partindo da base de que non todas as ONGD comparten exactamente un modelo de desenvolvemento a perseguer máis que nalgúns temas xenerais como a erradicación da pobreza, acceso a servizos básicos e xustiza social, pero iso as veces é demasiado pouco concreto. Iso por non falar as formas de acadar e traballar por ese modelo de desenvolvemento, onde se comparten cousas como o código de conducta ou os indicadores de transparencia e bo goberno que están en elaboración, pero tamén hai moitas diferencias. Así, ás ONGD que mostren experiencia e experticia nun determinado tema ou sector, ou conten con amplo respaldo social, poden ser interlocutores buscados polos partidos ou buscar pola súa conta aos partidos e, en todo caso, quizáis compre unha boa coordinación en sectores ou temáticas (o cal si pode ser papel da coordinadora de ONGD se algún partido chama buscando opinións en determinados temas informando de ONG que traballan neses temas). O que pasa é que isto é o de sempre, ao final como funciona o rollo é que alguén dun partido tira dalgún contacto en tal ou cual ONG na que coñece a alguén, ou ten un amigo que coñece a alguén... E esta reflexión me leva a desdecirme de que o máis normal e desexable fora que a coordinadora quen teña que ser portavoz, senon que hai que ver espazos e temáticas.

Como proposta concreta, o modelo que máis me convence se se quere facer incidencia (e se conta con recursos, se non mellor é non meterse) é o "proactivo", ou sexa, nos temas nos que teñamos algo que dicir como ESF en cooperación (TpDH, acceso a servizos básicos, software libre...) sexamos nos os que enviemos un argumentario a todos os partidos cando saibamos que están a preparar o seu programa electoral (un 8-10 meses antes das eleccións, algo similar ao que fixemos cando as eleccións na USC) e logo, cando quede menos tempo, se se quere, ser nos os que os convoquemos se llo queremos contar en persoa (a todos os partidos!). Así é como penso que unha ONGD pode facer política e  non ser partidista

9 feb. 2011

Tácticas sorprendentes de captación de fondos para unha ONG

Alguén recibiu estes días a visita duns "comerciais" de SOS-AldeasInfantiles?.

Eu recibinos onte pola tarde e quixera comentalo porque me pareceu algo sorprendente, tratándose dunha ONG. Sorprendente porque o funcionamento dos "comerciais" era prácticamente idéntico aos de R ou os da compañía do gas.

Eran dous rapaces, simpáticos, sonreintes, cun peto da ONG e un carné colgado. A entrada con pinta de ser unha táctica, algo burda, pero estudiada: chámante por un nome (luis no meu caso) se acertan supoño que contan cunha certa complicidade, se fallan broma preparada, continuan "supoño que eres pai", non, "entón eres fillo ..." e continuan coa consabida retahila de tópicos sobre a nenez, a importancia de axudar aos nenos de aqui que tamén están necesitados e bla, bla, bla. En resumo bastante pesaditos, obrigándote a dar explicacións de porque non te da a gana de asociarte por só 10 euros ao mes, buscando acurralarte con preguntas e respostas con toda a pinta de ser dun argumentario preparado, etc.

Como xa vos digo costoume desfacerme deles e na conversa surxiron un par de datos que me parecen curiosos: 1) eran asturianos (non terán personal local?) e 2) iban "a comisión" según dixeron.

Saudos.

4 feb. 2011

Resumo blogueiro mensual: xaneiro 2011

CONTIDOS


* Blogue de Vida Asociativa
* Blogue Nicaragua
* Blogue Honduras
* Blogue materia de cooperación da UDC
* Outros recursos 2.0 de ESF Galicia
* Outros blogues ISFeros
* Outros enlaces de interese
* Novas publicacións en papel
* E no próximo mes ...
* A ESFrase do mes

BLOGUE DE VIDA ASOCIATIVA


En xaneiro se falou da sede de Lugo que se presenta con moitos ánimos, un pequeno artigo sobre os xogos de rol con enfoque de TpDH, a experiencia dunha voluntaria traballando en granxas ecolóxicas da organización WWOOF en todo o mundo, a declaración da ONU sobre dereito humano ao auga en galego e os proxectos entregados para subvención da Xunta de Galicia (cooperación galega). Pero faltan os pratos fortes: nada menos que tres debates a cal máis interesante: o da lei de augas de Galicia, o da actitude de ESF ante o tema das redadas ilegais contra inmigrantes e o da conveniencia de que ESF se posicionara no caso da folga xeral do 27 de xaneiro.


BLOGUE NICARAGUA

Neste mes de xaneiro no blog de Nicaragua houbo parón, á espera do peche dos proxectos e do programa no país, aínda que todavía queda algunha sorpresiña.


BLOGUE HONDURAS


En xaneiro segue a incomunicación con Honduras, dada sobre todo polo intenso traballo coa formulación de dous proxectos que se presentaron á convocatoria de subvencións da Xunta de Galicia: "Fortalecemento da soberanía alimentaria e do uso racional dos recursos naturais en 10 comunidades da microcunca Quebrada Gallardo, municipio de Namasigüe, departamento de Choluteca, Honduras. FASE 1" en colaboración cos nosos socios de CODDEFFAGOLF e "Proxecto de abastecemento e saneamento na comunidade de San José de Las Conchas no municipio de Marcovia en Honduras" coa Alcaldía de Marcovia.



BLOGUE DA MATERIA DE COOPERACIÓN DA UDC

Xa se pode ver o programa de 2011 no blogue da materia de Introducción a Cooperación para o Desenvolvemento da UDC. Estades todos invitados as charlas que queirades!



OUTROS RECURSOS 2.0 DE ESF GALICIA

  • Páxina de Facebook de ESF Galicia. Creada o 24 de xullo e conectada directamente ao twitter, para ampliar as canles de comunicación e información. Búscaa!
  • Wiki de ESF Galicia. Pretende ser unha ferramenta para coñecer mellor como funciona ESF Galicia, os seus distintos grupos, e ter un acceso fácil a diversos recursos necesarios para o funcionamento do día a día da asociación. Todo o que sempre quixo saber e nunca se atreveu a preguntar...
  • Twitter ESF Galicia. É un canal para que os que querades estedes puntualmente informados do que está a maquinarse en ESF, e con comentarios e noticias relacionados con cambio social e desenvolvemento que vaian surxindo. Seguídeo!! Neste mes houbo un crecemento importante de seguidores e seguidos.
  • Slideshare ESF Galicia. Creado en maio, ahí podedes ver algunhas presentacións sobre temáticas de interese de ESF.
  • Blog de Enerxías, estos meses estiveron coa organización dunhas xornadas sobre Enerxía e Cooperación en Vigo, que pronto se poderán ver na televisión da UVigo.
  • DESTACADO Blog de Proxectos de El Salvador como mostra dos proxectos que se fixeron entre 2004 e 2008 colaborando con ESF Catalunya, que se pecha colgando o informe de avaliación dos proxectos executados.
  • Grupo de Facebook de ESF Galicia.
  • Album de ESF Galicia, onde podes ver e colgar fotos das actividades de ESF.
  • Canal youtube de ESF Galicia, con algúns vídeos que non vos podedes perder.
  • Podomatic de ESF Galicia. Recén creado. Onde se van colgando diversas entrevistas ou participacións de ESF na radio e outro material sonoro xenerado.
  • Delicious de ESF Galicia. Xestor de enlaces web, de momento usado só para recopilar as aparicións de ESF Galicia en medios de comunicación dixitais.



OUTROS BLOGUES ISFEROS

 

OUTROS ENLACES DE INTERESE

 

Auga

Revista Ingeniería y Territorio número 91. Naciones Unidas y Agua
Vídeos. Campaña auga de todos. Tres documentais de 5-7 min cada un.

 

Comunicación para o (como) desenvolvemento

¿Quieres organizar la comunicación en tu organización?

Consumo responsable

¿Rebajas? ¡Rebaja el tamaño de tu armario!
La banca islámica, un contrapunto en la crisis mundial
El Pentalobe y los esfuerzos de Apple para evitar la auto reparación

Cooperación e ONGD

DESTACADO: Por que os traballadores do desenvolvemento deben leer blogues? (en inglés) (Non so blogues, e non só os traballadores remunerados!)
Conectando el mundo del desarrollo

 

Educación para o desenvolvemento

Espíritu crítico

Iniciativas

Leak-Spain

Investigación para o desenvolvemento 

gvSIG FONSAGUA (aplicación para a planificación sectorial do recurso hídrico no Golfo de Fonseca, Honduras)

Mundo

Comidas rápidas, supermercados transnacionales y lucha agraria en Honduras

Políticas e modelos de desenvolvemento

Siete petroleras multinacionales se van de Ecuador
Fotovoltaica, Sebastián y las eléctricas

Sensibilización

Enterate
Vídeo. Pacto Centroamericano por la Vida . 6 min 03 seg

 

Soberanía alimentaria e desenvolvemento rural

Hacia una nueva crisis alimentaria II
Amigos de la Tierra denuncia el fraude de la evaluación científica de los transgénicos en España
Vídeo. Crisis Alimentaria. 7min 32seg

Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC)

Mapas para el desarrollo
La cena del miedo (mi reunión con la ministra González Sinde)
Copyright, para que...?

Tecnoloxía para o desenvolvemento humano

NOVAS PUBLICACIÓNS EN FÍSICO

(se vos interesan, están no local de A Coruña ou fácilmente accesibles, e podedes solicitalas para préstamo).

- El agua en las ciudades. Retos para una gestión sostenible. CD. Instituto tecnológico de Galicia.
- Voces inocentes. Película en DVD.
- Música de El Salvador. Los Guaraguao y otros.
- Club de Sofía. Convivencia sin Violencia. CD
- Mujeres confinadas en una comunidad cerrada. Caso Centro Femenino de Adaptación Social. CPRTRT.
- Violaciones de los Derechos Humanos en Honduras. Informe alternativo presentado al Comite de Derechos Humanos de las Naciones Unidas.
- Anteproyecto de Ley General de Aguas de El Salvador. Versión popular. UNES.
- El vaivén de la (Des)centralización del agua en El Salvador 1999-2005. Centro para la Defensa del Consumidor.
- El derecho humano al agua en El Salvador. Centro para la Defensa del Consumidor.
- Ley del Subsector Agua Potable y Saneamiento. Centro para la Defensa del Consumidor.
- Manual de Monitoreo del derecho a la Vida y la Integridad Física y Psíquica del Detenido y la Detenida. Centro de Prevención, Tratamiento y Rehabilitación de las Víctimas de la Tortura y sus Familiares.
- Guía Metodológica Modelo Humanista de Trabajo en la Cárcel. Centro de Prevención, Tratamiento y Rehabilitación de las Víctimas de la Tortura y sus Familiares.
- La Práctica de la Transparencia en la Sociedad Civil Nicaragüense. La Experiencia de La Cuculmeca.
- Revista El Guacal. 2-2009. Monográfico. Nicaragua: un país con agua y sed. Publicación del Servicio de Información Mesoamericano sobre Agricultura Sostenible-SIMAS.
-Participando mi municipio va mejorando. Guía de Auditoría Social en el Municipio. Grupo Temático Regional Centroamericano de construcción de la democracia local.
- Adaptarnos al cambio climático: La única salida. Módulo de capacitación. Observatorio de la Sostenibilidad, Red Latinoamérica.
- Número especial Enlace. Año 19, 2009. Comités de Agua Potable y Saneamiento (CAPS): legalidad y calidad de agua.
- CD. Ponencias IV Congreso Universidad y Cooperación Al Desarrollo. 12-14 Noviembre 2008. Bellaterra-Barcelona.
- Creando Software Libre. Como levar a cabo con éxito un proxecto de Software Libre. KARL FOGEL (traducido por membros da asociación ghandalf)


E NO PRÓXIMO MES ...



2 de febreiro: Día dos Humedais
14 de febreiro: charla no Master en Enxeñaría da Auga da UDC sobre os axentes nos programas de cooperación internacional
14-15 de febreiro: Día da Enerxía

Para máis info sobre cursos e eventos consultade a Axenda Solidaria da Coordinadora Galega de ONGD



A ESF-RASE DO MES

Quienes se preocupan por la técnica yerran en todo.
Salvador Dalí

1 feb. 2011

Tecnoloxías da Información e a Comunicación: servizos básicos?

Dentro do acceso a servizos básicos para o axeitado desenvolvemento das comunidades e individuos, cada vez se fala máis sobre as Tecnoloxías de Información e Comunicación (TIC) e a Fenda Dixital. Estes días, cos “apagóns” de internet en países como Túnez e Exipto, as censuras en outros como China, os debates sobre se existen as “twitter-revolución”, rexurde a gran pregunta: son as TIC servizos básicos? Cal é o límite entre consideralos necesidades creadas ou realmente elementos sen os cais o desenvolvemento humano sostible e equilibrado en todo o mundo e imposible? O debate xa leva tempo aberto: qué opinades?


Convén dicir que o número de usuarios de internete pasou do 38% ao 63% entre 2002 e 2008 nos países desenvolvidos, e do 5% ao 17% nos países en desenvolvemento. Son especialmente altas as taxas de conexión dalgúns países: 81% na República de Corea; 78% en Alemania e Reino Unido, 76% en Canadá, 74% en Estados Unidos e 71% en Francia e en Xapón. A media dos países de Latinoamérica e Caribe, en 2008, era do 28%; en Asia e os países árabes o 16% e, en África subsahariana, o 6%.

En www.internetworldstats.com ou na web da UTI (Unión Internacional da Telecomunicación, que depende da ONU) pódese obter máis información de acceso ás TIC (por exemplo a través do último informe anual da UTI).