29 may. 2009

Jaima: día 3

No nos habíamos olvidado de que teníamos pendiente contaros cómo fue la experiencia del último día en la Jaima... que sabemos que todos estáis ansiosos por saber cómo terminó la cosa!. Paula y Sabela ya hicieron una avanzadilla en su entrada Visita a la Jaima (¡muchas gracias!) Y María estuvo informando de lo que nos pasó en los días 1 y 2. Aunque con un poco de retraso entre María y yo os contamos ahora cómo nos las arreglamos el último día en la Jaima (23 de abril).

Todo comenzó como habitualmente. Los que pudimos nos juntamos a primera hora de la mañana para sacar el material que teníamos guardado en la facultad de Farmacia y decorar un día más nuestra querida Jaima... que ya empezaba a parecernos nuestra casa! La verdad es que lo único que nos faltaba para que lo fuese era quedarnos a dormir allí...

El sol brillaba como los días anteriores (tuvimos una suerte...). No había ni una nube! Bueno sí, la de nerviosismo que rondaba en la cabeza de María porque en menos de 2 horas llegaría el equipo de Localia para hacer el reportaje en la Jaima. Ella había quedado como responsable de atenderlas y enviar nuestro mensaje sensibilizador a la audiencia ya que Xacobe, que era el que normalmente se encargaba de estos temas estaba en el Congreso Galego de Acción Voluntaria y María ya apuntaba maneras como futura coordinadora del grupo, así que inevitablemente le tocó sustituirle.


Cuando llegaron las chicas de Localia a eso de las 10 y media de la mañana les estuvo hablando sobre el conflicto del Sáhara Occidental, sobre los campos de refugiados, sobre la responsabilidad que el gobierno de España tiene en este asunto... sobre todas esas cosas que estuvimos intentando dar a conocer estos días entre la comunidad universitaria. Luego pasó a enseñarles la Jaima por dentro y a contarles todas las cosas que estábamos haciendo allí y las que habíamos hecho... es más, hasta se atrevió a prepararles un té que todos pudimos degustar! Las de Localia se fueron muy contentas y eso que con el té María tuvo una pequeña confusión y le salió un poco más amargo de lo que debería... Quedaron en enviarnos el reportaje y cuando lo hagan os lo enseñaremos (mientras tanto podéis echarle un vistazo al que nos hicieron en vieiros el primer día que nos gustó mucho también!)


En cuanto a visitantes, hubo menos movimiento que otros días porque no teníamos ninguna actividad tan fuerte como los demás días (alguna vez había que descansar...) pero las personas que vinieron se interesaron mucho por el tema. Una chica vio todos los vídeos y documentales que habíamos conseguido sobre el Sáhara y que le proyectamos en una pantalla improvisada en la tela de una de las paredes de la Jaima, varias personas estuvieron jugando a la Oca Saharaui, otras se probaron el turbante y la melpha. Y Álvaro tuvo la gran idea de enseñarles a la gente en el Google Earth la frontera entre los territorios ocupados y el Sáhara libre, los campos de refugiados... Fue algo improvisado a última hora pero resultó muy interesante... se podían ver hasta los tanques que guardaban la frontera!

Y así fue transcurriendo el día y como siempre ocurre, cuando ya nos habíamos acostumbrado a ese ritmo de vida, a recibir e informar a los visitantes, a tomar té varias veces al día y a comer sentados en los cojines que decoraban nuestra Jaima....


Chegou o fin. O momento da recollida da nosa casa eses tres días!! Había que empaquetar a Jaima.

Para esto eran necesarios bastantes voluntarios, pero andabamos escasos de recursos humanos. Ainda así arranxámonos.

Tivemos a gran sorte de contar co apoio de dúas compañeiras de Coruña que Xacobe trouxo aprobeitando que estaban tamén no stand do Congreso de Acción Voluntaria. Dende aquí, gracias a Paula e Sabela.

Unha vez máis, o pai de Xacobe veunos axudar. E eu puiden sair antes de prácticas para estar alí na hora da recollida. Alvaro tamé acudiu na última fase.


A verdade é que daba pena sacala, notábase nas nosas caras cada vez que se sacaba un pao dos que tanto nos custou colocar no seu inicio. A verdade é que se desmonta máis rápido do que se monta, pero ainda así é un tarefa complicada. Sobretodo envolvela, e máis ainda cando ningún de nós o fixera anteriormente e ninguén nos explicou como facelo nese momento!!

Comezamos retirando todo o que adornaba a Jaima e logo todo elemento tecnolóxico que colocaramos. E pouco a pouco fomos sacando os paos mentres a Jaima se ia facendo cada vez máis pequena ata quedar completamente estirada no chan.

Despois fómola enrrolando como boamente cuidemos e atámola…de maneira que quedase “ben suxeita” para os de Solidariedade Galega co Pobo Saharaui, que foron quenes nola prestaron.

Os materiais repartironse no coche do pai de Xacobe e no meu e levámolos ó local na ETSE.

A Jaima foi para a casa de Xacobe, pois noutro momento serían el e seu pai os encargados de devolvela ó seu orixe…

Deron as 8 da tarde e a explanada do parque fronte a Farmacia…xa estaba valeira, pero cada vez que pasamos por alí sabemos que algo de nós permanece.

Foi unha actividade que uniu o grupo e conseguiu a maior parte dos seus obxetivos, ainda que iso volo contaremos con máis detalles cando rematemos coa avaliación.

Estamos contentos e con idea de repetir a aventura, esperamos que vos gustase e que tamén esteades dispostos a repetir con nós!!!


María y Chelo

28 may. 2009

Conferencia de Tom Kucharz sobre as políticas da UE

Ante a inminente celebración das eleccións europeas o vindeiro 7 de xuño, o grupo de formación interna, desta volta liderado por Natalia, está a organizar unha xornada de formación interna aberta a todo o público interesado, que correrá a cargo de Tom Kucharz, membro de Ecologistas en Acción / Verdegaia.

Durante a súa intervención, que leva por título Como nos afecta o Tratado de Lisboa? Impactos das políticas da Unión Europea, Kucharz abordará os diferentes impactos sectoriais das políticas da Unión Europea, como poden ser o Plan Bolonia, o PAC, a directiva Bolkestein, etc.

A actividade desenvolverase o vindeiro martes 2 de xuño, ás 20,00 horas, na Aula 6 da ETSE.

Estades todas e todos convidados!

Proxecto Rios

Desde Novembro de 2005 ESF, e na súa representación o grupo de Compostela, forma parte do chamado proxecto rios.
Esta actividade é organizada pola asociación ecoloxista Adega e quere por en valor de tódalas persoas que forman parte dela os seguintes obxectivos:
  1. Achegar a poboación ao entorno natural.
  2. Concienciar da importancia de adoptar actitudes encamiñadas a protexer e mellorar o medio ambiente.
  3. Traballar para mellorar a calidade dos ecosistemas fluviais.
  4. Estimular e potenciar a participación cidadá na conservación do patrimonio natural.
  5. Establecer unha rede cidadá activa na protección dos ríos, que permita coñecer o seu estado de saúde e previr e solucionar os problemas.
Desde un primeiro momento que se tivo coñecemento desta actividade o Grupo de Compostela pensou que sería idóneo para a súa formación interna noutras actividades que de maneira transversal podería influír na nosa maneira de entender a cooperación, e tamén como mellor maneira de 'crear grupo' e relacionar os distintos grupos da sede.

Pero realmente o proxecto ríos consiste na adopción dun treito dun río ao cal se lle fará un pequeno estudo da análise das augas, da flora e fauna do bosque de ribeira, ou das construcións que poida haber ao longo da ribeira, para despois facer un pequeno informe que se publicará o final de ano, xunto co resto de adopcións dos distintos grupos.

De novo volvemos a facer esta actividade en Compostela este vindeiro domingo 31 de maio no río Tambre, esperando que todo o mundo que poida se achegue para participar, traendo só ganas de coñecer un pouco máis da natureza que nos rodea.

Jose Rios

21 may. 2009

ISF NO SENADO

A presidenta da Federación Española de Enxeñería Sen Fronteiras (á que pertence ESF Galicia) fixo unha moi boa intervención no Senado explicando conceptos claves do xeito de entender a cooperación e o desenvolvemento que compartimos as diversas asociacións ISF da Federación. Moi recomendable para a xente que nos quere coñecer algo mellor. Aquí a podedes ver.

18 may. 2009

RENOVACIÓN DE CARGOS NA SEDE DE COMPOSTELA

Na sede de Compostela estanse a levar a cabo as renovacións de cargos de coordinadores.
Os postos que dimiten son o de:
.-Coordinador de Sede que ata o momento era levado a cabo por Jose Ríos.
.-Coordinador de Sensibilización que desempeñaba Xacobe Abel.
.-GTS a cargo de Ana.
.-Coordinador de EpD baixo a tutela de Adela.
.-Responsable de Sede de Voluntariado e Vogalía de Voluntariado magnificamente levados por Patricia Iglesias.


Despois dunha primeira reunión no que os 4 anunciaron a súa dimisión e unha posterior reunión do grupo de sensibilización aceptou coller o cargo de Coordinador de Sensibilización María Vázquez e trala cea de sede que se levou a cabo o día 15 de maio, Natalia Abel acordou, polas circunstancias que a rodean que ela poderia levar o cargo de GTS.
Xacobe Abel pasará a facerse cargo da Vogalía de Voluntariado e tamén quedou bastante definido que a nosa referencia na Sede pola banda do voluntariado será Chelo que exercerá o posto de Responsable de Voluntariado, sen descoidar as súas actividades no grupo de Sensibilización.

Para coordinar o grupo de EpD, Jose Ríos ofreceuse voluntario, pero se alguén se ofrecese non dubidaría en cedelo.

Así, de momento queda libre o cargo de Coordinador de Sede (desempeñado por Ríos ata que apareza o novo coordinador) que terá que ser elixido sen máis tardar o día 2 de Xuño.
E é sabido por todos que os que xa ocuparon un posto non poden repetir...

INSTALL PARTY DE UBUNTU EN CORUÑA

El pasado jueves 14 nos acercamos a la Install Party que la Oficina de Software Libre de la Universidad de Coruña organizó. Era una manera de presentar la nueva versión de UBUNTU, y también de dar a conocer a la propia oficina, como iniciativa que me parece muy interesante y a potenciar por todas las universidades. Aunque claro, con lo del Plan Bolonia y todo eso de orientar a la universidad a lo que "demanda la sociedad", igual consideran que esto, igual que la Filosofía, no es lo que la sociedad demanda... Y es que a veces confunden (y pretenden hacernos confundir) lo que la sociedad demanda con lo que las empresas demandan.
A lo que íbamos, que me disperso, aquí podeis descargaros una serie de transparencias de lo que contaron en las 3 horas que duró. Fue algo mucho más ligero y enfocado a usuario "de a pie" que lo que a finales de abril habían organizado GPUL y ESF (claro, es que era DEBIAN ;-D).
En fin, que lo que sí tenemos claro ya hace tiempo es que el Software Libre es Tecnología para el Desarrollo Humano...

Fotos mes del agua en caminos (con un poco de retraso)







16 may. 2009

¿QUEREMOS SUAVIZARNOS?

No Informe Lugano, de Susan George, ven un paragrafiño interesante que menciona Olga.

A cuestión é, queremos como ESF suavizarnos e integrarnos no sistema? Se nos suavizamos seremos máis constructivos e responsables? Pódese unha ONG suavizar entrando nas institucións a certo nivel e sen embargo seguir querendo cambiar o sistema?
Eu creo que sen dúbida, pero o problema é que se queres entrar nelas para cambiar o sistema igual no te deixan nin entrar...

A clave é nunca deixar de mirar a onde te dirixes.

14 may. 2009

CONVOCATORIA PCR´09: Seleccionados

Tras un complicado proceso de selección, os presento a los PCRs 2009 de ESF Galicia:
PCRs Nicaragua
  • Anxo González: colaboró durante los últimos dos años en la sede de Lugo y está a punto de terminar Forestales.
  • Iria Bello: tras acabar Montes en Lugo, lleva ya unos meses formándose en cooperación y colaborando en el grupo de ESF de Honduras.
PCRs Honduras
  • Marta Sara Santidrián: es la actual coordinadora del grupo Honduras de la sede de Coruña, y está acabando Caminos. Le interesaría mucho hacer su proyecto fin de carrera sobre alguno de los proyectos de abastecimiento en Honduras.
  • Lucía Buceta: estudiante de arquitectura, es voluntaria de Arquitectos sin Fronteras y hace voluntariado social en El Portiño, realizando allí su proyecto fin de carrera “Ordenación en el territorio de viviendas sociales en O Portiño.

¡Enhorabuena a todos!

Y gracias a todos los voluntarios que colaborasteis en el proceso: en la difusión pegando carteles, en la preselección a partir de los currículum y cartas de motivación de los candidatos, a los que participaron en las entrevistas y a todos los que ayudaron en la selección final.

12 may. 2009

Felicidades Estarivel!

Por estas datas cúmprense tres anos da reedición do Estarivel.
Primeiro comezou como unha idea abstracta na sede de Compos, pero gracias a un entusiasta grupo, encabezado daquelas por Berto, comezouse a convertir a idea en realidade e saíu o nº 12 á rúa (realmente nº 1 da segunda era!!) apoiado case íntegramente pola xente de Compos.

A finais dese mesmo ano 2006, Patri recollía o testigo e encargábase de sacar á rúa o nº 13, esta vez cun grande reto por afrontar: O Estarivel xa non sería unha actividade de Compos, senón de todo ESF Galicia e o Consello Editorial debería estar formado por un representante de cada sede.

Un ano despois, había novo cambio na coordinación e chegou Tania. O reto desta nova etapa estaba en constituir un novo Consello Editorial (debido á disolución do anterior por motivos disfuncionais) e estabilizar o método de traballo no Estarivel.


Actualmente o grupo Estarivel está constituído por tres persoas: Tania, Lalo e Puga. A tríada leva funcionando desde hai ano e medio, e ademáis tamén contou coa inestimable colaboración de Lara durante todo un ano.
Desde aquí felicitar ao boletín Estarivel e que oxalá lle queden moitos anos máis! Aproveito este espacio para animarvos a escribires e a participar para poder seguir cumprindo anos e para que esta ferramenta única e especial siga axudando a crear conciencias críticas e sexa espacio de difusión das actividades nas que traballamos arreo todo o ano.
Un saúdo e feliz 3º aniversario da nova era!

11 may. 2009

Contenidos de la web

La Federación de Ingeniería Sin Fronteras es una entidad formada por las distintas asociaciones de Ingeniería Sin Fronteras de España. Para optimizar los recursos, los servicios informáticos de las asociaciones se encuentran en el mismo servidor que es gestionado por técnicos de la Federación. Desde hace tiempo veníamos viendo la necesidad de unificar la apariencia de las webs de las distintas asociaciones e implantar un CMS. Al final se optó por la creación de una herramienta propia y el uso de un menú de navegación igual para todas las webs (fijaos en el menú amarillo-naranja de la página de isf). Queda a discreción de cada asociación los subapartados de dichos menús y los contenidos.

Basándonos en las recomendaciones de la coordinadora española de ongd sobre transparencia, el equipo de gestión de la web gallega, hemos estado definiendo la estructura de la web. Nos gustaría que nos ayudarais escribiendo en los comentarios cosas que deberían aparecer, donde creeis que debería ir la información o cualquier cosa que se os ocurra.

En este post nos gustaría centrarnos en el apartado del Menú ISF (subapartados quien somos, que hacemos, participa, colaboradores). Esta sería el área temática de contenidos donde: definimos nuestro ámbito de actuación, lo que pensamos, lo que apoyamos y quienes nos apoyan. Los datos de transparencia (económicos, memorias, ...), los de contacto ... A continuación os dejamos la estructura que hemos pensado por ahora para que opineis. Es un poco largo, pero todo idea o ayuda será enormemente bien recibida.


Apartado "Quién somos".
  • Identidad. Este subapartado es la página que se despliega cuando pulsamos en "quien somos". Aquí iría la información más general a modo de presentación de la entidad, nuestro objetivos, ...
    • estatutos: en esta página incluiríamos un enlace al pdf de los estatutos
  • Historia: Cómo se formó ISF Galicia, hecho relevantes hasta ahora mismo (habría que actualizarlo cuando pasa algo importante)
  • Msión, Visión y Valores: Igual estaba mejor dentro del apartado identidad. ¿que creeis?
  • Organigrama. Dentro de esta página irían de forma breve las siguientes cosas:
    • Foto de la Asamblea de Socios. Actualizar cada año. ¿Igual esto iba mejor en Identidad?
    • Composición de la Junta Directiva y breve currículo (nombre, cargo y trayectoria)
    • Organigrama y nombre de los principales responsables de lana estructura ejecutiva. ¿esto tal vez sobre, lo pusimos porque está en los indicadores de transparencia de la coordinadora, pero para ISF tiene poco sentido?
  • Que pensamos. Aquí irían enlaces a pdf o pequeños resúmenes de:
    • Posicionamientos, Manifiestos que firmamos, financiación privada, idioma, ...
    • códigos de conducta propios o ajenos que subscribimos
  • Sedes y Contacto. Direcciones de las sedes y como contactar con nosotros.


Apartado "Que hacemos"
  • Lineas de Trabajo. Información general, definiciones de que es sensibilización, proyectos, epd, ...
  • Memoria de actividades. del año en curso y de anteriores
  • Memoria económica.
  • Planificación de actividades y presupuestos aprobados en la asamblea para el año en curso.

Apartado "Participa"
  • Participa. Introducción de "Participa". Podriamos poner aquí como entendemos el voluntariado en ISF
  • hazte voluntaria/o. Como hacerse voluntario. Incluir un enlace Que pensamos->Voluntariado. O podemos poner esto directamente en lugar de la página "participa".
  • hazte socia/o
  • Grupos de trabajo: Información sobre cada grupo de trabajo. Para que la gente sepa como puede colaborar

Apartado "Colaboradores"
  • Un apoyo imprescindible / Agradecimiento.
  • listado de los financiadores públicos y privados. Incluír un enlace a "que pensamos -> financiación". Tal vez habría que incluir las cantidades, pero habría que actualizar año a año, y acabaría siendo un ristra muy grande y difícil de mantener...
  • Igual habría que hacer subapartados para cada tipo de entidad, no sólo con donantes económicos:
    • Administración pública
    • Universidades
    • Colegios profesionales
    • Entidades Privadas
    • Otros


Cosas que habría que creemos que habría que incluír pero no tenemos claro donde y como
  • Copartes. ¿en "quién somos" o en "colaboradores"?
  • Sinergias. Redes, coordinadores, federaciones de los que somos parte. ¿en quién somos o colaboradores?
  • suscribirse al boletin ¿un banner?
  • Registros. Registros institucionales en los que estamos, ayuntamientos, ..
  • datos cuantitativos de la base social (socios, donantes, voluntarios, colaboradores,...) especificando que se entiende por cada uno de estos colectivos
  • datos cuantitativos de las personas contratadas y voluntarias
  • planificación estratégica
  • cuentas anuales auditadas (ejercicio actual y anteriores)
  • convenios firmados con otras entidades ¿realmente aporta esto algo?
  • manuales de gestión internos. (ie manual de voluntariado). ¿en publicaciones?
  • Sección Fotografías. ¿en "que hacemos"? ¿O enlazar http://album.isf.eres desde algún sitio visible.?
A lo mejor deberíamos crear un subapartado "Transparencia y Buenas prácticas". En él tendrían cabida muchas de estas cosas y resulta un nombre bastante claro.

Cosas que surgieron pero que en principio no vamos a poner.
  • Ofertas de empleo.
  • Ofertas de voluntariado.
  • actas junta directiva. mejor mandar la lista socios que publicar en la web.
  • actas asambleas. mejor mandar la lista socios.
  • Dona. Botón paypal para hacer pequeñas donaciones directamente.

Este trabajo lo estamos haciendo a través de un wiki, así que si quereis formar parte de forma más activa, decídnoslo y os damos acceso.

9 may. 2009

LA BASE SOCIAL DE ESF POR SEXOS

El otro día nos pedían con motivo de un Simposio sobre Género unos datos de distribución de sexo de los miembros de la asociación, que recopilamos y ahora pongo aquí:
Socios: 117 hombres y 107 mujeres (28 de enero de 2009)

Voluntarios: 31 hombres y 34 mujeres (este dato no es tan fiable)
Y de la Junta Directiva: 7 hombres y 5 mujeres, que se reparten de la siguiente manera
- Presidente: hombre
- Vicepresidente: hombre
- Secretaría: mujer
- Tesorero: hombre
- Vocalías: 4 hombres y 4 mujeres


8 may. 2009

Curso de iniciación ao software libre.

Desde o GSI de Coruña, e en colaboración co GPUL (http://gpul.org/) organizamos os días 27 e 28 de abril un curso de 14 horas de iniciación ao software libre. Queremos contarvos (encántame usar un plural maiestático cando en realidade no grupo só estou eu xD), cómo nos foi, os resultados que obtivemos(sodes uns pelotas de coidado) e todas esas cousas que en realidade non vos interesan, pero para me facer feliz a min finxamos que sí.

O primeiro día pola mañá estivo marcado polos problemas técnicos e pola aleatoriedade coa que funciona a sala de ordenadores esa. Só dicir que as unidades de cd parecía que foran usadas para facer filloas. Eran incapaces de ler un triste cd. Sen embargo Tsao e servidor, que somos cabezóns (literal e figuradamente), conseguimos facer funcionar 8 ordenadores para os 8 usuarios que o curso ía a ter. Dese día pouco máis que contar. Moita sesión de texto, moito comando, Tsao facendo un esforzo sobrehumano para nos contar todo aquelo dunha forma asumible por humanos normais e ante todo, moita apredinzaxe e bo ambiente, que é o máis importante.

O segundo día foi o do obradoiro de instalación de Debian, que como poideron comprobar os nosos sufridos alumnos, é extremadamente sinxelo; E senón que llo pregunten a Sabela, que debíu repetir o proceso en 6 ordenadores distintos. Despois de loitar coa rede da facultade e do seu querido, amado e adorado servidor (¿nótase a ironía?) démoslle instalado un entorno gráfico (as ventaniñas para os non iniciados materia) e unha suite de aplicacións básicas. Creo que acerto ao dicir que esta foi a parte máis interesante para moitos dos alumnos, a máis útil e incluso a máis divertida. Xa nun entorno máis amigable, demos comezo á última sesión, na que foron aprendendo un pouco acerca das distintas distribucións de linux e dos programas de código aberto dos que se dispoñen.

En conclusión: cómo experiencia piloto estivo bastante ben e obtivemos unha moi boa valoración por parte dos alumnos. Apreciouse o esforzo de Tsao por facerse entender e considerouse que a maior parte dos contidos eran adecuados ao que o curso pretendía. Na parte negativa houbo xente que esperaba algo un pouco de menor nivel e que se perdeu un pouco, e a pouca asistencia. O ano que vén tentaremos colocalo nunhas datas anteriores e esperamos que asistades máis alumos (senón Iván enfádase e empeza a borrar aleatoriamente contas de usuarios no local ;) ).

Para rematar só dar as gracias a Tsao polo tremendo esforzo realizado, tanto os días do curso como os meses anteriores para dotar a oficina de ESF de un sistema informático de calidade e baixo unha filosofía libre. ESF,o GSI e eu mesmo estaremos sempre en débeda contigo.

PD.: Aquí vos quedan os pdfs dos cursos para que poidades formarvos online ;)




5 may. 2009

VISITA Á JAIMA

Seguindo a entrada anterior (Congreso de Acción Voluntaria '09), despois da riquísima comida que nos deron no congreso, recollimos o stand e fomos de camiño á jaima.


Tras un ratiño de bus, chegamos ao parque diante da facultade de Farmacia, onde se atopaba a jaima.


Sorprendeunos gratamente o bonito e acolledor que os nosos compis de Santiago tiñan todo aquelo. Alí empapámonos un chisquiño no ambiente saharaui, vendo cómo Helena facía o te (baixo as ordes de Xacobe). Na seguinte foto podese ver o tenderete que tiñan montado para facer o te, con utensilios tradicionais.


O estado inicial desa brebaxe son estes graniños:


Que despois do proceso convértense nuns apetitosos "grelos":


Ademais, tivemos a oportunidade de vestirnos co traxe tradicional das mulleres saharauis, a melfa.


E por último chegou o triste momento de desmontar a jaima, que non sería posible sen a grandiosa axuda do pai de Xacobe, que aínda que non teñamos fotos que o mostren.


Con todo o noso esforzo intentamos que quedase recollida o mellor posible e o resultado foi este:


Bulto que logo cargamos no remolque do pai de Xacobe, xunto co xenerador e os famosos paos de catro metros.


Despois desta marabillosa experiencia, só nos queda dicir que coñecimos a parte do equipo de sensi de Santiago, que foron os artífices desta gran campaña (mil enhoraboas para estos voluntarios).

Encantadas de coñecervos, Xacobe e Helena:


Encantadas de coñecervos, María e Álvaro:

4 may. 2009

Congreso de Acción Voluntaria '09

O pasado día 23 de abril tres voluntarios (Xacobe, Sabela e Paula) asistimos ao Congreso Galego de Acción Voluntaria en Santiago de Compostela. O Congreso contaba cunha sala de audiovisuais na que se proxectaban videos que distintas asociacións enviaran previamente. Por parte de ESF proxectouse o documental "Niños de agua" (pantalla central da imaxe):


Pola tarde había unha serie de comunicacións en varias salas con temáticas relacionadas co voluntariado: as TICs, a terceira idade, a infancia, calidade...
Tamén había unha feira de entidades na que ESF participou cun stand.

Ao chegar atopamos o stand de ESF así:


Cos poucos recursos que tíñamos e un chisco de imaxinación, o resultado foi o seguinte:

Principalmente repartimos manifestos do Sahara do grupo de sensibilización de Santiago, vendemos camisetas da campaña de Auga e explicamoslle á xente que se achegou ao stand, as actividades que realiza ESF.

Despois desta breve descrición tócanos a parte crítica. Nada máis entrar agasalláronos cunha mochila, un pen-drive e dous libros, o que nos pareceu excesivo por tratarse dun congreso de voluntariado xa que os cartos invertidos neses obxetos serían beneficiosos para as asociacións. Do mesmo xeito, pensamos que a comida que nos deron, a congresistas e expositores, foi ostentosa e trasladamos estas queixas-suxerencias á responsable da Dirección xeral de Xuventude e Solidariedade. Outra cousa que nos chocou foi a asistencia maioritariamente de persoas da terceira idade o cal, na nosa opinión, non é público máis axeitado para un congreso de voluntariado.