28 nov. 2008

QUILOMBAGEM: información y vídeo






Podéis verlo con más calidad en la página de you tube pulsando sobre en alta calidad que tarda más en cargar pero se ve mucho mejor.

24 nov. 2008

Nuevos tiempos, nuevos métodos bélicos


Un alto cargo policial de Hyderabad, cerca de las zonas afectadas por la violencia, me aseguraba hace tiempo que "antes la consigna era ir a los pueblos donde se apoyaba a los naxalitas y propinar palizas y castigos ejemplares a los hombres para asustar a la población; pero nos hemos dado cuenta de que no es un buen método, se vuelve contra nosotros. Ahora somos más sutiles e intentamos premiar a la gente con instalaciones públicas en su aldea o con trabajos en el Gobierno si colaboran dando información. He recomendado a otros cuerpos de seguridad del país que hagan lo mismo".


Me encontré con este párrafo terrorífico en esta página de http://www.elmundo.es/ La foto es de la misma página del artículo.


Me asusta tanto como me asquea que para conseguir un fin militar/político se utilice a los inocentes como una pieza más del tablero de ajedrez, y que los métodos "mejoren" de la misma forma que progresa, por ejemplo, la teoría empresarial... Si esta persona estorba, se le mata; si se le quiere asustar, se le viola ; si los métodos viejos no funcionan, se utilizan otros nuevos; si los nuevos métodos funcionan, se comparten con otros "colegas"... Y al final siguen ganando los de siempre y perdiendo los de siempre.

19 nov. 2008

QUILOMBAGEM


UN CANTO A LA RESISTENCIA, ANTIGUA Y NUEVA, FRENTE A LA ESCLAVITUD

El Centro de Defesa da vida e dos Direitos Humanos de Açailandia (CDVDH-A) se constituyó como organización no gubernamental en 1996. A lo largo de estos 12 años ha venido luchando contra el trabajo esclavo, una realidad que actualmente sufren miles de brasileños en los grandes latifundios que conforman el mapa del país, y realizando actividades de prevención y sensibilización con niños y adolescentes, más de 500 en 2008, evitando que se conviertan en víctimas de este crimen en un futuro.

Con la intención de
llevar la denuncia del trabajo esclavo más allá de las fronteras de Brasil, el CDVDH ha creado Quilombagem, un espectáculo que a través de la danza, la capoeira y el teatro, realiza un paralelismo entre la esclavitud de la época colonial, en la que los africanos eran enviados a Brasil como simple mercancía, y la que hoy sufren las generaciones de trabajadores descendientes de esos antiguos esclavos, sometidos a la explotación laboral y la miseria.

En total, cuarenta adolescentes y jóvenes brasileños visitarán el país del 7 al 23 de diciembre, recorriendo las ciudades de Oviedo, Gijón, Mieres, La Coruña, Santiago de Compostela, Lugo, Barcelona, Madrid y Sevilla.

OVIEDO => Teatro Filarmónica, 8 de diciembre.
GIJÓN => Teatro Jovellanos, 9 de diciembre.
MIERES => Auditoriode la Casa de la Cultura de Mieres, 10 de diciembre.
A CORUÑA => Teatro Rosalía de Castro, 11 de diciembre.
SANTIAGO=> Colegio Peleteiro, 13 de diciembre (por confirmar).
LUGO => Auditorio Gustavo Freire, 14 de diciembre.

SEVILLA => Teatro Lope de Vega, 16 de diciembre.
BARCELONA => Centre Artesà Tradicionàrius (CAT), 19 de diciembre.
MADRID => Teatro Colegio Maristas de Chamberí, 21 de diciembre.

ESF Galicia colabora en la organización de esta gira en su estancia en Galicia.
Las recaudaciones serán destinadas a la construcción de un Centro Cultural en Açailândia.

Más información en la
página web del centro en español para la gira, donde podréis ver fotos y mensajes del grupo previos al viaje.

Ven a ver el espectáculo y ayúdanos a difundirlo!
Únete a nuestro grupo QUILOMBAGEM en Facebook
Si tienes un blog o página personal, coloca un banner!



13 nov. 2008

Taller Proxectos

En primero lugar agradecer ao grupo de Proxectos e Honduras este taller e por curralo tanto.
Como ven sendo habitual en ESF, a palabra aprender segue estando presente en todas as reunións que facemos, e agardo que non se perda esta “autoeducación” xa que grazas a isto e á xente que comparte a súa sabiduría podemos estar onde estamos e poderemos medrar moito máis.
A verdade é que co powerpoint que se enviou queda bastante ben explicado os trazos dun proxecto e como se pode levar a cabo, pero gustaríame salientar un par de cousas que me pareceron moi importantes e sobre o transcurso do taller:
A palabra proxecto non é tal e como a entendemos cando de cooperación se trata, un proxecto leva tras de sí todo un traballo e de tempo, no que a execución material non é máis ca unha parte pequena, ahí non radica a problemática. O traballo está nesta parte do ciclo: Programación-identificación-diseño/formulación onde os voluntarios son unha parte fundamental, xa que grazas a un esforzo (non físico) lógrase que, mediante moito papeleo, se chegue á parte de execución.
Unha vez executado hai que ter en conta a palabra sensibilización, onde temos que acadar que a xente do Sur poida participar nos nosos proxectos e cando saiamos do país teñamos a seguridade de que xa non van precisar a ninunha ONG para poder acceder a unha vida máis digna. Todo complicado e laborioso, pero para algo está a unidade de ESF!!
En canto ao “dinamismo” do taller penso que se levou un ritmo moi bo (vaia, que cando nos demos conta xa eran as oito). Ao comezo houbo unha introducción a definicións e termos, para o meu ver obligatoria, para podermos entender as seguintes fases (na cal nos demos conta que Lara os tiña todos moi metidiños na cabeza); logo continuamos cunha serie de exemplos para verificar que era certo todo o que se nos contaba (aí é onde Inés sacou a súa graza peculiar para as explicacións,a cal axudou moito), a derradeira parte foi onde quizais nos demos conta de que formular e identificar non era ningunha coña, cunha serie de exercicios que abriron debate e dúbidas comúns en calqueira formulación (aquí Lara demostrou que vai sacar as oposcións para Profe)
E ao fina l á pobre Marta tocoulle explicar unha das peores partes, pero importante xa que grazas aos “erros” cometidos en certo proxecto de Honduras, os que,espero e desexo algun día comezemos un proxecto,non cometeremosE bueno, o fin de taller pechouno PePe coa súa peculiar e motivante actitude cara o traballo e o esforzo, e que nos désemos conta que, traballando forte, podense acadar moitas cousas e moi importantes para a nosa causa, e de paso reclutar a algunhAs das novAs voluntariAs para o grupo de proxectos.
Así que, a min o que me queda por dicire é: Moitas Grazas aos 4 e espero que estas cousas nunca se perdan e que agardo algún día estar onde estades vos facendo o mesmo
Saúdos a todos








PD: Faltou tomarlle algo todos aos da festa de camiños....










10 nov. 2008

El conclave presupuestario

10 de Noviembre: La temperatura fuera es agradable aunque llueve. Dentro, la temperatura sube cada hora que pasa.

20:00 Convocados los miembros de la comisión de financiación, la asistencia es reducida Pepe, Carmen y Dani llegan al conclave de los presupuestos.

20:30 Kike aparece llegado de las antipodas. El miembro mas lejano a llegado y las puertas del conclave se cierran. Un objetivo, los presupuestos, no hay limite de tiempo



23:00 Todo parece perdido. Despues de procesar todos los datos, tenemos un balance de -20000 €. La noche acaba de empezar, primera fumata, es negra.


continuará...

5 nov. 2008

A sede de Ferrol dase a coñecer...

O pasado Martes 4 de novembro a sede de Ferrol fixo unha pequena(10min) interviu en directo en radiovoz por mor da charla presentación. Ummm..por desgraza o ordenador que estaba a gravar ista intervención fastidiouse así que non se pode subir...pero nela sobretodo o que se recalcou foi o lema da campaña: Precisamos xente interesada! non so enxeñeiros e tanto a sede coma a comentarista fixeron fincapé neste tema...polo que saímos satisfeitos...aínda que houbo certos problemas de "nervos" e as veces non se nos debiu entender moito...(entendería que rodasen cabezas pola cagada)

O Mércores 5 Ferrol fixo dúas charlas (Esteiro e Serantes), ummmmm.......por desgraza non asistiu moita xente 2 e 3 respectivamente, pero bueno, agardamos que algún se nos arrexunte....
As charlas foron expostas por Cris na parte filosófica, Duarte na parte explicación ESF e Oscar o noso particular I+D'esf. O powerpoint foi retocado por Ángeles e a pegada de carteis e demáis publicidade elaborada por Ángeles e Saray....
O bo foi que na segunda charla que ao final houbo un coloquio (no que Ángeles sacou o caracter que leva dentro,xD) de financiación/axuda/motivacións/etc e rematouse falando de comunismo/socialismo/capitalismo nun bar perdidos da man de deus....
E bueno, tamén veu o Diario de Ferrol que sacou fotos, e mañá publicarán un artigo que espero que nos deixe quedar ben (no que se remarcará tamén o tema de que o voluntario pode ser calqueira tipo de xente)

O resumo de todo isto e que...Ferrol sigue ahí, e sexamos máis ou non...seguiremos "loitando" xuntos pola causa e que ímos dar moito de que falar!!

Saúdos a todos dende a sede de Ferrol!

3 nov. 2008

Taller de Formación en Proyectos de Cooperación para el Desarrollo

Desde el grupo de Agua-Honduras queremos informaros e invitaros a un taller que vamos a hacer, constará de formación básica sobre la formulación de proyectos.

Nos gustaría que los que tengais ganas de aprender vinierais, habrá una introdución sobre lo que son los proyectos y nos iremos adentrando poco a poco en lo que es Honduras. La idea principal es que tanto el grupo, que está reformulando, como ESF Galicia en general, tenga un formación básica sobre proyectos de coperación y más concretamente sobre Honduras.

Todos tenemos un monton que aportar... así que animaros!!! Será divertido, o eso intentaremos!!!

Pues lo dicho, si os apetece pasaros sereis bienvenidos. Será el viernes 7 de noviembre a las 17.00 en la escuela de caminos en A Coruña!!!

Venga chicos, es una muy buena oportunidad para aprender y aportar!!!!

Seguiremos informando...

Un saludo
Gupo de Honduras de ESF Galicia

2 nov. 2008

PLANIFICACION 2009 EN COMPOSTELA

Hoxe día 2 de Novembro de 2008 tivo lugar un hito histórico na sede de Compostela, case despois de 4 anos do seu nacemento, aí por Decembro de 2004, produciuse a primeira reunión de Coordinadores dentro da sede co propósito non so de realizar a plani do vindeiro ano, 2009, senon de intertar calenderizar unha futura separación en distintos grupos dentro da sede. Este intentarase rematar o próximo martes na nosa reunión semanal de sede...



Cris(Agro), Adela (EpD), Patricia (Voluntariado), Rios (sede) Faltaba Xacobe (indidencia) que estaba perdido por algunha estrada entre Lugo e Santiago.

Estamos medrando, e agora, xa somos conscientes de que non podemos estar todos en todo e incluso o noso lema "Compostela, unha pequena sede, un ghran ghrupo!" vai ter que mudar... Agora imos ter que ser a parte dunha ghran ghrupo, unha ghran sede!!. Ou con esa ilusión o imos facer.. un gran reto... so o tempo dirá se o conseguiremos... e esperemos que moitos esteamos alí para velo...