30 abr. 2008

Peli sobre tráfico de armas

En la línea que abrió Sergio con el documental de verdad, pero en ficción: El Señor de la guerra



SINOPSIS:
Basada en la realidad, "El señor de la guerra" es una historia de aventuras y acción situada en el mundo internacional de la trata de armas. La película explora una consecuencia poco conocida del final de la Guerra Fría, la enorme cantidad de armas que de repente quedó disponible en los antiguos estados soviéticos para vender a los países en desarrollo (sobre todo de África) y las inmensas sumas de dinero amasadas por los traficantes de armas que las vendieron. Muchos piensan que es el mayor atraco del siglo XX. Sólo en Ucrania, entre 1982 y 1992 se robaron más de treinta y dos mil millones de dólares en armas. Ningún culpable ha sido jamás atrapado ni procesado. La película sigue las incansables aventuras del traficante de armas Yuri Orlov (Nicolas Cage). A través de algunas de las zonas de guerra más peligrosas, Yuri lucha por escapar de un implacable agente de la Interpol, de sus rivales en el negocio y hasta de alguno de sus clientes que incluyen a muchos de los más importantes dictadores. Finalmente, Yuri debe enfrentarse también a su propia conciencia.


Como todas las ficciones de estos temas de cooperación es un poco fantasma en plan efectos especiales o de las movidas que se libra el tío y de las trampas tan fuleras que hace... Simplifica el tema demasiado pero es escalofriante por lo real que parece en algunos momentos y un tema... el tío vene las armas pero no ve como matan con las armas... y cuando lo ve pufff!! Bueno no os la cuento: la véis y ponéi comentarios.

Hay un debate por ahi en el aire sobre estas películas que cuentan la realidad simplificada de un modo superficial o con historia de amor por el medio como "Diamantes de Sangre" por ejemplo. Desde mi punto de vista tienen una cosa muy buena que, aunque un poco deformada, transmiten otras realidades a un público que generalmente no es el que ve los documentales de La 2 y pueden despertar en ellos la curiosidad o incluso otra manera de leer el periódico.

DOCUMENTAL SOBRE TRÁFICO DE ARMAS EN LA 2

Aquí podeis ver la reseña y el enlace para verlo vía web.

28 abr. 2008

¿Es justo el actual sistema electoral?

IU organiza una Campaña de recogida de firmas para el cambio de la Ley Electoral y aporta argumentos en su página web. Si os interesa como tema de debate se puede trasladar al foro.

Enviado por Natalia

Problemas de género en ingeniería de caminos

Edelmiro Rúa ha sido reelegido como Presidente del Colegio de ICCP recientemente. Ha hecho unas declaraciones no muy afortunadas en una noticia publicada en ABC en relación al desempeño de nuestra profesión por parte de las mujeres. Juzgaz vosotros mismos.

Algun@s compañer@s han decidido no quedarse impasibles y emprender alguna acción de respuesta a las declaraciones que en ellas hace el Sr. Presidente del Colegio. Si te interesa te puedes unir.

Enviado por Patricia Ares (Coruña)

Xornada Técnica de Comercio Xusto en Galicia.

Lembramoste que o prazo de inscrición para a Xornada Técnica sobre o Comercio Xusto en Galicia organizada pola Dirección Xeral de Cooperación Exterior, que terá lugar, en Ferrol, o vindeiro 7 de maio, aínda está aberta e remata o día 6 de maio.





Enviado por el grupo de Ferrol

La Xunta promueve un proyecto pionero de "ciudad-territorio" en Val da Rabeda

Un centro urbano moderno para un valle con núcleos de población dispersos

"Ciudad-territorio" o "la ciudad gallega del siglo XXI". La Consellería de Vivienda desarrollará en la comarca orensana de Val da Rabeda un proyecto pionero que desea convertir en paradigma de futuras actuaciones de ordenación territorial.

Además de rehabilitar y poner en valor un amplio espacio rural con su patrimonio natural y arquitectónico, el proyecto crea una de las mayores superficies industriales de Galicia en varios polígonos de dimensión media, caracterizados por su sostenibilidad, y fija un núcleo urbano con dotaciones y equipamientos modernos, así como un área residencial con viviendas protegidas. El resultado será un hábitat rururbano, que aprovecha e integra lo rural existente a la modernidad. Los alcaldes de los cuatro municipios afectados (Taboadela, San Cibrao das Viñas, Paderne de Allariz y Allariz) no ocultan su entusiasmo. El proyecto, realizado por un equipo de profesionales dirigido por el arquitecto César Portela, será presentado el próximo miércoles.

Fuente: El País.

Una visión más sobre el problema del agua.


Surfeando por la red me he encontrado este documental que explica el problema del agua a nivel global y las consecuencias de una privatización del sector.

Analizando casos específicos tanto en el norte como en el sur. Muy representativo de cómo funciona el mundo.

Click aquí para ver el vídeo online

Muy interesante para los cursos de cooperación o la asignatura de Coruña

Rebeldes do IRPF

NOTICIA

18.04.2008 Cada galego achegará este ano 422 euros para fins bélicos ·· Pacifistas lanzan unha campaña de obxección fiscal a través da declaración da renda

Enviada por Natalia

27 abr. 2008

V CONCURSO DE PROYECTOS FIN DE CARRERA Y III CONCURSO DE TESIS DOCTORALES sobre TECNOLOGÍA PARA EL DESARROLLO en COOPERACIÓN INTERNACIONAL.

Con el objetivo de contribuir al fortalecimiento y extensión de la Cooperación Universitaria al Desarrollo se presenta el V Concurso de Proyectos Fin de Carrera y III Concurso de Tesis Doctorales sobre Tecnología para el Desarrollo en el ámbito de la Cooperación Internacional.

Con esta iniciativa las Universidades organizadoras quieren:

  • Estimular el trabajo en el ámbito de la cooperación de los futuros ingenieros, licenciados, investigadores y docentes.
  • Facilitar que los estudiantes, investigadores y profesores que lo deseen, orienten una parte de su actividad en la universidad hacia el campo de la Cooperación para el Desarrollo, aportando conocimientos y capacidades que les son propias.
  • Favorecer la colaboración de la Universidad con los actores de la cooperación especialmente con las ONGD.
  • Poner a disposición de las organizaciones vinculadas al ámbito de la Cooperación para el Desarrollo el conjunto de capacidades y conocimientos técnicos de que dispone la Universidad.

Los Proyectos/Trabajos Fin de Carrera y las Tesis Doctorales presentados al concurso podrán ser de carácter teórico, experimental o aplicado y deben responder al reto de la promoción del desarrollo humano sostenible, entendido como aquél capaz de crear condiciones de equidad que abran más y mejores oportunidades de vida digna y sostenible a las personas y los pueblos.

El plazo para la presentación de los trabajos es desde el 15 de abril hasta el 15 de septiembre de 2008.

Más información en : http://ccd.webs.upv.es/concurso_pfc/index.htm

Secretaría Técnica de ISF, Universitat Politècnica de Catalunya, Universidad Politécnica de Madrid y Universidad Politécnica de Valencia.

26 abr. 2008

Blog como sustituto da lista xeral de ESF Galicia

Nestes días, cunha terrible acumulación de correos na lista xeral de ESF, voltamos a falar, na lista, da necesidade de pasarnos a este blog (obxectivos do blog). Pego aquí as dúas opinións en contra dese cambio, e despois engado a miña opinión, apoiada polos números do meu propio caso:

Cristina:
Opino como Natalia no que respecta as contestacións. E dándolle voltas as cousas, o blog eu creo está ben pero non ten sentido desviar todo a el. Desde que estou en ESF sempre houbo de vez en canto chamadas de atención cando se saturan as listas e sen embargo nunca se toman medidas, a lista cala por un tempo e despois a la vuelta otra vez e se non son uns son outros; pero hai moitas cousas que se poden facer para desaturar as listas:
Centralizar as convocatorias nunha persoa e envialas unha vez á semana, o mesmo con noticias e curiosidades ... pero todo aquel correo, noticia que faga responder a moitas persoas, véxase por exemplo o caso recente de transxénicos, o debate de patri, ... eu creo qeu benvido sexa nas listas (estamos vivos!) a cuestión é que se dirixa pronto ao foro, ... que cando poña IMPORTANTE e/ou URXENTE o seña de verdade ... e mil maneiras máis, pero a cuestión é poñerse e cumplilo
[...]

Natalia:
[...]
Dúas cousiñas. A primeira, sobre o de contestar. Pois non sei se ao mellor non o vedes así, pero a min paréceme de boa educación contestar cando me preguntan se algo me parece ben ou mal. Explícome, se alguén propón unha inciativa supoño que agardará que a xente a apoie, a rexeite ou a complete. Se ninguén contesta, que ten que entender? Que se perdeu no medio do milleiro de correos e ninguén o leeu? Que todo o mundo está dacordo? Que todo o mundo está en contra pero que non pensan perder o tempo en dicirllo? Non creo que teñamos que ser pesados, pero a todos nos gusta (ou iso creo eu) que polo menos nos digan, "vale, tira para adiante, parécenos ben o curre que te vas a pegar e agradecémoscho". Claro, cando xa contestan cinco ou seis persoas (ou tres) dicindo que están dacordo, home, pois se non hai nada en contra que dicir, tampouco hai que mandar por mandar...
[...]

Eu outra vez:
Para min, a lista xeral pode servir para toda a vida dunha asociación, se todos os que teñen que comunicarse son 5 persoas activas ou así. Na lista xeral, Cristina, Raquel, Natalia, Inés, eu, Xaco... mandamos correos a reo, e hai moitos máis enviando de vez en cando, e moitos máis "escoitando" (¿150?). Se os 150 contestan sempre a todos os correos sería imposible. pero se aínda nos limitasemos a que todolos correos que se envían recibisen 3 ou 4 contestacións para que sexan correctamente atendidos (como di Natalia), multiplicaríamos por dous ou por tres os correos da lista. E tamén é algo insostible, porque case todos os voluntarios están apuntados como mínimo a tres listas (xeral, local, do grupo) con números parecidos a estes, que son os do meu propio caso:

Lista xeral:
- media de correos no 2008: 5,5 correos/día
- perídodo de máis actividade: do 13 ó 24 de abril, 132 correos en total, 11 correos/día de media
Lista Xunta Directiva:
- media de correos no 2008: 3,5 correos/día
- perídodo de máis actividade: do 17 ó 24 de abril, 50 correos en total, 7 correos/día de media
Lista de distribución de Vigo:+
- media de correos no 2008: 1,5 correos/día
- perídodo de máis actividade: do 15 ó 17 de abril, 24 correos en total, 6 correos/día de media
Sumando:
- media de correos no 2008 das tres listas: 10,5
- período de máis actividade: días de 40 correos, semanas de 120... e tamén hai correos de fora de ISF, tanto persoais como doutras asociacións nas que estou metido.

Eu desviaría ó blog TODO, excepto os correos que deba ler toda a asociación: comunicados oficiais da directiva, asemblea, convocatoria de tal xuntanza, aviso de cobro de cuotas, búsqueda de información, apertura de debate no foro... O bog quedaría para a parte máis vital e convulsa da asociación, que tamén debe ter un espacio para medrar porque é un dos pilares da asociación (é o que Cris propón enviar cada semana á lista xeral, pero que estando no blog, pódese consultar unha vez á semana co mesmo resultado :-). Sería un cambio radical na forma de comunicarnos internamente, porque abandoamos unha das señas de identidade da asociación (as listas con milleiros de correos con todo tipo de temas lidos por todos). Pero paréceme moito máis axeitada para as dimensións actuais de ISF (as listas naceron para unha asociación 3 veces máis pequena en actividades e xente, que ademais usaban moito menos o correo electrónico). Unha solución intermedia sería ter unha lista de correo xeral para temas urxentes-oficiais e outra para temas sen urxencia-informais (fixádevos que non falo de moi/pouco importantes).

25 abr. 2008

Voluntariado en la Semana Mundial del Agua

Como todos los años, el Stockholm International Water Institute (SIWI) organiza la Semana Mundial del Agua en Estocolmo, del 17 al 23 de agosto. El tema de este año es "Progreso y perspectivas del agua: por un mundo limpio y sano". Hay participantes de diversos sectores: científicos, organizaciones internacionales, ONGs, estudiantes, sector privado, etc.

Existe la posibilidad de registrarse como asistente voluntario para ayudar con la organización. A cambio se tiene acceso gratuito a todas las charlas y talleres, además de comida y actividades nocturnas. Si estáis interesado, aquí pódeis encontrar toda la información.

O parlamento Galego admite o dereito de determinación do Sahara

O parlamento Galego, en Proxecto non de Lei dixo:

1º O Parlamento de Galiza defende a necesidade de acadar unha solución urxente, xusta e definitiva, no marco do Consello de Seguridade de Nacións Unidas e que inclúa o lexítimo dereito do pobo saharauí á libre determinación e ao seu exercicio mediante referéndum de autodeterminación de acordo coa Carta das Nacións Unidas e as Resolucións do Consello de Seguridade. Deste xeito, cumprindo a legalidade internacional, levar a cabo un Plan de Paz para o Sahara Occidental.

2º O Parlamento de Galiza insta á xunta de Galiza a que:

* Se dirixa ao Goberno central co fin de intensificar a súa política exterior de cara ao cumprimento da legalidade internacional e as resolucións do Consello de Seguridade das Nacións Unidas en relación ao pobo saharauí.

* Demande do Goberno do estado a súa contribución ao proceso de consenso e acordo liderado por Nacións Unidas, adoptando iniciativas políticas no seo da Unión Europea e nos estados membros co fin de incrementar a súa implicación na solución do conflito que posibilite unha ampla cooperación entre a Unión Europea e o Magreb, estudando medidas que avancen no recoñecemento oficial de RASD.

* Inste ao Goberno do Estado para que de traslado ás autoridades de Marrocos a necesidade de poñer en liberdade aos presos políticos saharauis encarcerados polo exercicio dos seus dereitos e liberdades fundamentais e que se garanta o respecto aos dereitos humanos neste conflito.

* Apoie as xuntas reivindicacións das mulleres saharauis para acordar unha equilibrada representación institucional e política nos diferentes ámbitos de participación e decisión.
* Continúe e intensifique a colaboración co Frente Polisario en relación coa axuda humanitaria e a cooperación dirixida aos campos de refuxiados de Tinduf, así como a sensibilización da nosa cidadanía sobre o problema saharauí.
--------------------------------------------------------------------
Isto está moi ben, pero se o comparamos coa proposta inicial.

Ia) O Parlamento de Galiza manifesta o seu apoio ao pobo saharauí, expresando
a condena pola ocupación ilegal por parte de Marrocos do territorio do Sahara
Occidental e reclama a súa descolonización definitiva a través do exercicio do dereito á
autodeterminación recoñecido polas Nacións Unidas. Así mesmo, reclama o cese da
represión e a violación dos dereitos humanos nos territorios ocupados do Sahara
Occidental.

2a) O Parlamento de Galiza insta á Xunta de Galiza para intensificar a axuda
humanitaria e a cooperación dirixida aos campos de refuxiados de Tinduf, así como a
sensibilización da nosa cidadanía sobre o problema saharauí.

3a) O Parlamento de Galiza insta á Xunta de Galiza para que traslade ao
Gobernó español a necesidade do recoñecemento oficial da República Árabe Saharauí
Democrática.


Vemos que:

- No punto 1, a proposta dicía explícitamente unha condena á ocupación ILEGAL por parte de Marrocos e o que quedou foi unha referencia á legalidade internacional.
- No punto 1, pedíase o cese da represión e das violacións dos DDHH, mentres que no 3.3 de como quedou pide liberdade para presos políticos e petición de garantir os DDHH
- O punto 2 convírtese no 2.4
- E o punto 3, que o estado español recoñeza á RASD agora é o 2.1, recoñecemento da legalidade neste tema, e o 2.2. O que diga a ONU pero "estudado medidas para o recoñecemento da RASD"

------------------------------------------------------------------------------
Agora nos toca mover ficha. Que vos parece? Iniciamos debate?
Con esta información que facemos. Recollida de firmas para o parlamento español? Petición de algún punto máis ou algo polo estilo?

Cooperación na Universidade da Coruña

O día 18 de abril persoas e asociaciacións (entre elas ESF) que están a traballar en cooperación para o desenvolvemento na Universidade da Coruña tivemos tivemos unha reunión coa Dirección Xeral de Cooperación Exterior e da Oficina de Cooperación e Voluntariado

  • A Dirección Xeral de Cooperación aposta cada vez máis pola Universidade como actor de cooperación ao desenvolvemento.
  • A Universidade ten potencial de crecemento en accións de cooperación pero aínda a súa estructura e dotación de persoal non permite apoiar os proxectos de cooperación.
Por iso, tentaremos facer unha reunión interna co persoal involucrado na formulación e xestión para potenciar as liñas de cooperación na nosa universidade.

Informe sobre el Desarrollo Humano para jóvenes

Desde el año pasado el PNUD con una ONG inglesa tiene una iniciativa muy chula para publicar una versión del Informe sobre el Desarrollo Humano para jóvenes.
El informe del 2006 sobre el agua está ya disponible.
Creo que todavía se está a tiempo para participar en el informe de 2007 sobre cambio climático.
Información enviada por Bea Eraso

Oferta de traballo con ESF

Oferta de traballo de coordinador do Programa Andino de Electrificación Rural en Perú, Bolivia e Ecuador (ESF Catalunya e ESF Navarra).
Se alguén quere máis información que o diga e o poñemos in contact with esta xente.
Información enviada por Inés Mera.

Noticia de El País

El nuevo rostro del hambre

SOLEDAD GALLEGO-DÍAZ OPINIÓN (20/04/2008)

"Las familias de países en desarrollo están pasando de hacer tres comidas al día a una sola, con dieta básica"

"Las sociedades ricas están reaccionando mucho más rápidamente ante la crisis financiera que ante la alimentaria"

"Créditos ninja (no income, no job, no assets = sin ingresos fijos, sin empleo, sin propiedades)"

Noticia enviada por Pedro Feijoo.

24 abr. 2008

Charlas PCR en Coruña

Hola People!


Me estreno en esto de los Blogs con una entrada informativa:

Resulta que 4 voluntarios de ESF nos quieren contar lo bien que se lo pasaron cuando estuvieron de PCR (Programa de Conocimiento de la Realidad), y nos invitan a todos a las charlas que van a dar el jueves 8 de mayo en la Fundación Caixa Galicia de Coruña (a las 19:00).

Carmen e Inés nos hablarán de su experiencia en el Salvador, mientras Xacobe nos contará como es la vida en un desierto y Agustín nos enseñará de que va esto de los proyectos de agro en Nicaragua.

Asi que ya sabeis. Os esperamos !!



Curso de TpDH en Compostela: video da dinámica

Como aperitivo de las entradas que seguro mandará el grupo de Santiago del curso de TPDH (Tecnología para el Desarrollo Humano) subo a la web un video que Cristina envió a la lista de correo. Espero que no le parezca mal que me haya tomado esta libertad, se trata de empezar a mostrar el tipo de cosas que se pueden subir al blog.

Un trocito del mail:

"... aquí vai un vídeo con "mellores momentos" da dinámica que onte fixemos no curso de sobre procesos participativos; era un xogo de rol, os alumnos entrevistábanse con xente da comunidade e tiñan que debuxar un mapa da mesma, un reloxo de rutina e sacar algo de información, estaba centrado no proxecto do Salvador, ... hoxe ademáis puxémolo no curso e nos botamos unhas risas! Moitas graciñas a todos, sodes uns artistas! O vídeo é un remix feito rapidiño, mándoo en moi mala calidade para que non ocupe (o orixinal ocupa 80 megas)."

video

Estreo de documental na Coruña

Hoxe o CGAI (na Coruña) estrea a película arxentina “4 de julio. La masacre de San Patricio”, que relata un episodio infausto da ditadura arxentina.

Máis información no artículo.


Enviado por Sergio

Cajón desastre

Bienvenidos al blog de vida asociativa de ESF Galicia.

En este blog se pretende, como pone bajo el título, compartir entre l@s voluntari@s y también con el resto del mundo mundial nuestras actividades - cursos, conferencias, campañas, proyectos, convocatorias de trabajo, necesidades de voluntari@s, reuniones importantes, etc - y también nuestro día a día que podríamos llamar "la trastienda" de la asociación- reuniones, trabajo en el local, cenas...

También pretendemos que este blog sea un punto de difusión de difusión de actividades no organizadas por nosotros, en las que se señalen noticias, se manifiesten opiniones sobre muchos temas, se recomienden películas o libros,...


Esperemos que poco a poco este blog vaya creciendo en autores y en contenidos. Contamos con tod@s para ello!.